Avatar billede rince Nybegynder
10. juli 2007 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scroll til tekst i jeditorpane/jtextarea

Jeg har en JEditorpane som er smidt ind i en JScrollPane.

Min JEditorPane bliver brugt til at vise noget simpelt HTML.

ex

<html>
<body>
1<br>
2<br>
3<br>
osv.
</body>
</html>

Kan jeg på en eller anden måde fortælle min scrollpane at den skal scrolle ned så eksempelvis "3" er synlig ??
Avatar billede jime_boy Nybegynder
27. juli 2007 - 09:46 #1
Du skal oprette en JScrollpane og lægge din JEditorPane i den
eks:

JEditorPane text = new JEditorPane();
JScrollPane scrollpane = new JScrollPane(text);

På den her måde skulle den selv finde ud af om der er behov for en scroller.
Avatar billede rince Nybegynder
27. juli 2007 - 09:55 #2
Spørgmålet går ikke på om der er behov for en scroller. (For som jeg skriver så er Editorpane allerede smidt ind i en scrollpane)

I dette tilfælde ER der en scroller - og jeg vil scrolle til et bestemt punkt i html-visningen.
Avatar billede jime_boy Nybegynder
27. juli 2007 - 10:07 #3
my bad... hvornår skal det ske? for der er værktøjer ved klik i html til dette.
Avatar billede rince Nybegynder
28. april 2012 - 07:03 #4
jeg lukker denne