Avatar billede Claus Mester
10. juli 2007 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til HTTP 500,100 fejl

Jeg har et script som vist i kode start. Når jeg afvikler det på min lokale webserver (XP Pro, IIS), modtager jeg fejlen som vist under koden.

IUSR er registreret for både mappen, db filen samt asp dokumentet. Jeg kører en anden database også, i et andet projekt, og her virker både koden herunder og selve funktionen.

Har i et forslag til løsning?

På forhånd tak - nicolaus.

__ kode start __

<%
'Databaseforbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/Kanaler.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel (hent data fra databasen)
strSQL = "Select * from t_kanaler"
' Udfør
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
' Gennemløb Recordset (rs) med denne løkke
Do
' Udskriv værdien af kolonnen "fornavn"
Response.Write rs("KanalID") & "<br />"
' Gå til næste record
rs.MoveNext
' Fortsæt indtil recordset er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While not rs.EOF
' Luk databaseforbindelsen
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

__ kode slut

__ fejlmedd. __

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x9f8 Thread 0xcf4 DBC 0x10d6974 Jet kan ikke åbnes.

__ fejlmedd. slut __
Avatar billede Claus Mester
10. juli 2007 - 09:39 #1
YDERLIGERE INFO:

Det hele ligger i denne mappe: "C:\Inetpub\wwwroot\kanaler".

Jeg har nu forsøgt at flytte asp dokumentet og db ud af mappen og ind under wwwroot. Så fungerer scriptet upåklageligt. Hvordan kan det være, jeg ikke kan få det til at køre når det ligger en folder lavere end wwwroot?
Avatar billede dkmornie Nybegynder
10. juli 2007 - 09:44 #2
Ligger din kanaler.mdb i c:\Inetpub\wwwroot\kanaler\db eller ligger den i c:\Inetpub\wwwroot\db?
Avatar billede Claus Mester
10. juli 2007 - 09:45 #3
!! LØST !!

Definitionen i linien:
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/Kanaler.mdb")
.. er forkert. Skulle være ..

DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/kanaler/db/Kanaler.mdb")

Postet til andre der måske oplever et lignende problem.

nicolaus
Avatar billede Claus Mester
10. juli 2007 - 10:39 #4
Tak for din respons, dkmornie :)
Avatar billede dkmornie Nybegynder
10. juli 2007 - 11:08 #5
Hallo, jeg kom med et hint, som gjorde at du fandt løsningen. Øhh, hvad med et par point?
Avatar billede Claus Mester
10. juli 2007 - 11:38 #6
Hvis du ser på tidspunktet du postede og tidspunktet jeg postede min egen løsning, vil du opdage, at der er 19 sekunder imellem. Jeg ville ikke med lynets hast kunne nå at læse din post, prøve den af og poste et svar på den tid.

Mens jeg skrev mit svar, postede du, så jeg opdagede først dit svar bagefter.

Jeg fandt selv løsningen, men takker for at du kommenterede. Havde jeg ikke allerede lukket spm. kunne du sikkert godt have fået lidt point for din deltagelse.