Avatar billede htm Nybegynder
09. juli 2007 - 15:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Knap med runde hjørner og variable bredde

Hej Alle

Jeg har brug for en knap i ren CSS, krav:
- Runde hjørner (hentes fra et billede)
- Variable bredde
- Skal kunne indeholde både billeder og tekst.
- MÅ IKKE BRUGE float
- Skal kunne stå ved siden af tekst / input felter...

Den må ikke bruge float da den skal kunne placere sig selv afhængig af text-align på elementet oven over.

Hvordan skal denne knap laves?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2007 - 16:31 #1
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2007 - 16:34 #2
"Den må ikke bruge float da den skal kunne placere sig selv afhængig af text-align på elementet oven over."

Ewww.. man positionere ikke elementer med text-align.. det er til text-formatering, og bør i mine øjne være noget der ligger på et paragraf eller overskrift eller lignende "text" elementer.
Avatar billede htm Nybegynder
12. juli 2007 - 11:57 #3
Ja jeg kan ikke rigtigt bruge det link til noget. Jeg kan godt lave en knap der er brugbar vha. floats, men det duer ikke i mit tilfælde.

Jeg ved godt at text-align er beregnet til tekst formatering, men i mit tilfælde bliver jeg nødt til at bruge text-align til at placere elementer, kan ikke forklare nærmere hvorfor.

Jeg har bare brug for en CSS knap der ikke bruger float så den kan ligge sig ved siden af en input, en span et billede eller lign. uden at disse naboelementer er floated.

Hver enkelt knap skal være uafhængig af de andre knapper og skal kunne placeres hvor som helst.
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2007 - 12:33 #4
<ole>

Inline-elementer _skal_ centreres med text-align. Det er kun block-elementer, der centreres med auto-margin i siderne. Så helt gal behøver syntaksen altså ikke være  ;o)

I menuen her har man brugt li-elementer med et link i:
    http://www.solutions2buy.dk/

Li-elementet har et baggrundsbillede (med de ene runde hjørne) og linket har et andet (med det andet runde hjørne). Prøv selv at kikke i CSS'en og download billederne  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede htm Nybegynder
20. september 2008 - 14:17 #5
Kan I ikke lægge et svar så jeg kan få lukket det her spørgsmål?
Avatar billede htm Nybegynder
11. februar 2009 - 10:16 #6
Lukker.