Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
09. juli 2007 - 15:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Attribute med både use="required" samt en default værdi?

Jeg har en XSD fil som der bruges til validering..

Jeg indlæser den i noget java kode..

Mit problem er at jeg gerne vil kunne vælge om en attribute er required eller ej.. Samt at den også nogen gange vil have en default værdi..! Det er min validering der fejler!

Koden som fejler:

<attribute name="Stopbits" type="positiveInteger" default="1" use="required">
  <annotation>
    <documentation>number of stopbits (1, 2, 1.5)</documentation>
  </annotation>
</attribute>

Er der en løsning, eller må man bare ikke det? :)

PS. det virker fint hvis jeg undlader endten default eller use!?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 01:32 #1
use="required" : attribut skal angives
default        : attribut kan undlades

Er det ikke naturligt at begge ikke kan lade sig gøre ?
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
11. juli 2007 - 14:51 #2
ehm! måske mig der forstår/bruger det forkert!

Men jeg tester på om et felt er required, altså om dette felt skal udfyldes!

Og så tester jeg på om dette felt har en default værdi, og udfylder den fra start med den værdi!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2007 - 14:55 #3
Det er vel logik i din applikation.

Et schema er en standalone beskrivelse af reglerne for et XML format.

use="required" giver validerings fejl hvis attributten ikke er i den XML du parser.

default="1" boer give dig vaerdien 1 naar du henter attribut selvom den mangler
i den parsede XML fil.
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
12. juli 2007 - 09:18 #4
Tak for hjælpen! jeg må jo finde på noget andet! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2007 - 01:36 #5
Og et svar fra mig.