Avatar billede zenex Nybegynder
04. juni 2001 - 20:02 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

læg til variabel ved tryk på link?

Jeg er ved at lave en tagwall til en hjemmside, og vil lave det sådan at den viser 30 poster ad gangen!
Jeg henter data ud fra My_sql og kan godt få den til at hente de første 30 (limit 0, 30), men problemet er så at vise de næste (limit 30, 30)!
Jeg tænkte på om man kunne lave det med en variabel (limit $start, 30), og så når man trykker på et link ligger den 30 til variablen! Hvordan gør man dette????
eller er der en anden metode der er lettere/smartere eller på anden måde bedre?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. juni 2001 - 21:26 #1
<?
if (!$i) { $i = \"0\") }
mysql_query(\"SELECT blah FROM blah WHERE(blah) LIMIT $i,30\");

// her printer du posterne

print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=$i\\\">Next Page</a>\";
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. juni 2001 - 21:27 #2
og så lige en ?> til sidst! ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. juni 2001 - 21:28 #3
www.delfs.dk >> skriverier
Avatar billede zenex Nybegynder
04. juni 2001 - 21:50 #4
Jeg kan ikke få det til at virke!
min kode ser sådan ud (Jeg har fjernet oplysninger til databaseadgang):
<?php
$conn = mysql_connect(\"x\", \"x\", \"x\");
mysql_select_db(\"x\");
if (!$i) { $i = \"0\") }
while ($row = mysql_fetch_array(mysql_query(\"select * from tabel order by dato desc limit
          $i, 3\"))) {
echo \"<TR BGCOLOR=\'#000066\'><TD>Navn: <A HREF=mailto:\".$row[\'email\'].\">\".$row[\'navn\'].\"</A></TD><TD align=right> dato: \".$row[\'dato\'].\"</TD></TR>
<TR><TD COLSPAN=2>Besked: \".$row[\'tekst\'].\"</TD></TR>\";
}
mysql_close($conn);
print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=$i\\\">Next Page</a>\";
?>

Det virker ikke! Hvad skal laves om for at det virker?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juni 2001 - 22:01 #5
Nok noget med

print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=\".($i+30).\"\\\">Next Page</a>\";
Avatar billede dazzeler Nybegynder
04. juni 2001 - 22:58 #6

<A HREF=\\\"$PHP_SELF?start=\" . ( ( $start - 30 ) < 0 )? 0 : ( $start - 30 ) . \"\\\">Previous Page</A>

<A HREF=\\\"$PHP_SELF?start=\" . ( $start + 30 ) . \"\\\">Next Page</A>
Avatar billede dazzeler Nybegynder
04. juni 2001 - 22:59 #7
Print \"<A HREF=\\\"$PHP_SELF?start=\" . ( ( $start - 30 ) < 0 )? 0 : ( $start - 30 ) . \"\\\">Previous Page</A>\";

Print \"<A HREF=\\\"$PHP_SELF?start=\" . ( $start + 30 ) . \"\\\">Next Page</A>\";
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. juni 2001 - 00:08 #8
Upz ... havde lige en fejl der :)

<?php
$conn = mysql_connect(\"x\", \"x\", \"x\");
mysql_select_db(\"x\");
if (!$i) { $i = \"0\") }
while ($row = mysql_fetch_array(mysql_query(\"select * from tabel order by dato desc limit
          $i, 3\"))) {
echo \"<TR BGCOLOR=\'#000066\'><TD>Navn: <A HREF=mailto:\".$row[\'email\'].\">\".$row[\'navn\'].\"</A></TD><TD align=right> dato: \".$row[\'dato\'].\"</TD></TR>
<TR><TD COLSPAN=2>Besked: \".$row[\'tekst\'].\"</TD></TR>\";
}
mysql_close($conn);
print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=\".($i-30).\"\\\">Previous Page</a>
print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=\".($i+30).\"\\\">Next Page</a>\";
?>
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. juni 2001 - 00:10 #9
Fuk ... det er ved at være sent kan jeg mærke!

I den anden nederste linje skriver du

<a href=\\\"$PHP_SELF?i=\".($i+30).\"\\\">Next Page</a>\";
Istedet for
print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?i=\".($i+30).\"\\\">Next Page</a>\";

:)
Avatar billede zenex Nybegynder
05. juni 2001 - 11:56 #10
Jeg er ked af at sige det, men det virker stadig ikke!
Jeg for at vide der er fejl i linin med:
if (!$i) { $i = \"0\") }
Men hvad er fejlen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2001 - 12:18 #11
if (!$i) { $i = \"0\"; }
Avatar billede zenex Nybegynder
05. juni 2001 - 12:29 #12
Hmmmm?
Jeg har nu ændret det i koden, og nu gør den simpelthen bare det at den tager een post fra databasen og viser den uendeligt mange gange (kan først ses efter man trykker på STOP)!!!
Det var ikke helt det der var meningen!
Hvad gør jeg?
Avatar billede dazzeler Nybegynder
05. juni 2001 - 12:35 #13
Du har sikkert lavet en uendelig løkke.
/dazzeler
Avatar billede zenex Nybegynder
05. juni 2001 - 13:02 #14
Helt præcist hvad betyder linien, if (!$i) { $i = \"0\"; }?
Før den blev puttet ind var der ingen problemer med at vise de første 30 indlæg!
Avatar billede zenex Nybegynder
05. juni 2001 - 13:56 #15
Nevermind! Jeg har fået det til at virke nu!
Men tak for hjælpen!