Avatar billede krestionsen Nybegynder
07. juli 2007 - 10:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætter jeg gåsetegn i min string sætning

Hvordan for jeg "" med i en string f.eks.:
string en = "([Part].[Navn] = "test")";
men denne kommer med fejl, fordi jeg har "" omkring test, men er der en anden måde det kan laves på, hvor det kan komme til at virke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. juli 2007 - 10:14 #1
Har ingen anelse om asp, men kunne forestille det var som med PHP:
"([Part].[Navn] = \"test\")";

Blot noget du kunne prøve, indtil aspnørderne står op ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 16:30 #2
Der er faktisk også sådan man escaper i C#.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 16:33 #3
ASP.NET nørder kan formentligt ikke lide at blive kaldt ASP nørder.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. juli 2007 - 16:41 #4
Så den vil virke? Gælder denne så også?
"([Part].[Navn] = 'test')";
eller
'([Part].[Navn] = "test")';
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 16:46 #5
Det første virker. Det andet gør ikke. '' er enkelt tegn i C#.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. juli 2007 - 16:49 #6
Jeg ved det ikke er mit spørgsmål, men håber krestionsen også kan bruge det og bærer over med mig. Er C# og .ASP relaterede sprog?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 17:02 #7
ASP og ASP.NET er server side scripting.

Mna kan bruge VBScript og JScript i ASP (omend langt de fleste bruger VBScript).

Man kan bruge C# og VB.NET i ASP.NET (og andre sprog men det er meget sjældent).
Avatar billede krestionsen Nybegynder
08. juli 2007 - 08:52 #8
Yes, det virkede med det akyhne skrev, så pointene går til akyhne, så hvis jeg kunne få dig til at lægge et svar, så får du nogle point og tak for hjælpen Arne og når nu arne ikke vil kaldes for nørd, så vil jeg istedet kalde arne for ekspert:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 09:32 #9
Jeg tror ikke nørd i dag bliver betragtet som et skældsord. Og man er vel en nørd, hvis der er en bestemt ting man er rigtig god til.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2007 - 15:53 #10
Det var nu ASP.NET <> ASP som var pointen !
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 16:00 #11
Det siger jo lidt om min uvidenhed på området ;-)
Jeg vidste ikke de begge fandtes.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 13:31 #12
Skal vi lukke?