Avatar billede carl-erik Nybegynder
06. juli 2007 - 20:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan linker man fra en flashfilm til en html-side

Undskyld mig....jeg er helt grøn ;O)

Jeg har lavet en flashfilm som faktisk udgør velkomstsiden på en hjemmeside...

Indtil videre stopper filmen bare, mens musikken fortsætter...

nu vil jeg gerne ha' en eller anden form for link til at komme videre på hjemmesiden, men hvordan gør man lige det ?

En anden mulighed kunne måske være at lade skiftet ske automatisk uden brugerinput......men hvordan ?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juli 2007 - 20:30 #1
Skriv i ActionScriptet på sidste frame:

getURL("http://www.dinside.dk/index2.html");
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juli 2007 - 20:33 #2
Eller hvis man skal klikke:

var mc:MovieClip = _root.createEmptyMovieClip("Knap", _root.getNextHighestDepth());
mc.beginFill(0x0, 0);
mc.lineTo(Stage.width, 0);
mc.lineTo(Stage.width, Stage.height);
mc.lineTo(0, Stage.height);
mc.lineTo(0, 0);
mc.endFill();
mc.onRelease = function() {
    getURL("http://www.dinside.dk/index2.html");
}
Avatar billede carl-erik Nybegynder
06. juli 2007 - 20:57 #3
jeg tror jeg gør noget forkert.

Begge metoder fører bare til at filmen starter forfra, bare med musikken dubleret og forskudt ;O)

Skal scriptet sættes ind i alle lag...tror der er 20 lag. ???
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juli 2007 - 21:08 #4
20 lag!?!? Det var da noget af en mundfuld :|

Så mange lag er slet ikke nødvendige. Højest tre, og ofte kan man klare det med et eller to. Men nej, koden skal ikke være i alle lag. Du skal lige have en stop(); ind øverst.
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juli 2007 - 22:39 #5
Flash' dejlige sikkerhed var i vejen igen, men det er løst nu :)
Avatar billede carl-erik Nybegynder
06. juli 2007 - 22:39 #6
jeps...det tog sin tid  *ggg*