Avatar billede jademutter Nybegynder
06. juli 2007 - 18:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sti til tekstfiler?

Hej Alle,

Jeg har lavet en webapp, som er udviklet på min egen computer.
Denne webapp bruger nogle tekstfiler som input, og det virkede fint på min egen computer (c:\tekstfiler), men nu har jeg lagt webapp op på en webserver ude i byen, og nu kan jeg ikke finde ud af hvor jeg skal placere min tekstfiler-mappe.

/Jademutter
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2007 - 18:42 #1
Du skal nok have en sti som er relativ i forhold til din web apps placering.

Hvordan er din web app struktureret og deployet ?
Avatar billede jademutter Nybegynder
06. juli 2007 - 18:44 #2
Ja det tænkte jeg godt, men hvordan finder jeg den?

mine sider ligger her: /opt/tomcat6/webapps/testapp1/index.jsp
den er deployed gennem tomcat-manager

/Jademutter
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2007 - 19:01 #3
Jeg kan se to veje frem:

1)  Bruge application.getRealPath("/") og gaa nogle niveauer op.

2)  Bruge System.getProperty("home.dir") og gaa nogle niveauer ned.

Start med at lave foelgende JSP:

<%=application.getRealPath("/")%>
<%=System.getProperty("home.dir")%>

og test output fra den paa baade din egen PC og server ude i byen, saa
kan du se hvad der skal laves.
Avatar billede jademutter Nybegynder
06. juli 2007 - 20:16 #4
Den har oprettet mappen i /opt/tomcat6/bin/opt/tomcat6/webapps/tetsapp1, lige som den før lavede mappen i /opt/tomcat6/bin/c:/ i stedet for der hvor jeg gerne ville have den, nemlig på opt/tomcat6/webapps/tetsapp1,
hvordan får jeg den til at gå nogle niveauer op?

/Jademutter
Avatar billede jademutter Nybegynder
06. juli 2007 - 22:35 #5
Jeg fandt ud af det... takker...

/Jademutter
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:18 #6
OK ?