Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 14:09 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

bios flashing mislykkedes - hjælp

hej!

efter mine ram/harddisk/dvd/køle problemer, troede jeg lige jeg var kørende, men nej. der var ingen internet på, og da jeg så enhedshåndtering, stod der noget med at Ethernetcontroller 1#2 ikke kunne virke pga en fejl i systemet. nå men så prøvede jeg at installere alle drivers til bundkortet, men det hjalp ikke. så kunne jeg se at asus havde en bios opdatering, så fixede lan problemer. det kunne jeg jo godt lige at se, derfor kørte jeg ASUS update og loade bin. filen fra et usb stik.
i ASUS update er der 3 "barrer" den første hed "Erase ROM" - den gik fint igennem, så tænkte computeren lidt, derefter SPRANG DEN OVER "flash ROM" og gik videre til "verify ROM"
så tænkte jeg jo at det var helt galt, men den sagde den var færdig og om jeg ville genstarte, det ville jeg godt for ellers kan det ikke virke.

siden da kan jeg ikke starte computeren...    :/
selv om jeg er ret noob til hardware, kan jeg se det her er ikke optimalt på nogen måder!

spørgsmålene:

1. kan jeg teste på nogen måder om bundkortet er vitterlig brændt sammen, eller er den det altid efter en mislykkedes bios update forsøg?

2. kan jeg sende den tilbage til getmore (firmaet som jeg har købt den ved) som reklamationssag? mange af jer eksperter, har fulgt min kamp mod det skide bundkort, som ikke kan trække mine ram i standard indstillinger. som ikke køre netværks udtagene.
den gik ned adskillige gange, da jeg havde installerede driverne fra den medfulgte cd.

kan jeg, bruge ovenstående, til at sige jeg vil have et nyt kort?
eller kan de se hvis jeg har brændt bios'en af? jeg ved ikke hvilke regler der gælder, hvis man har brændt kortet af, men jeg kan vel ikke få byttet kortet hvis jeg har?
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 14:19 #1
kortet er fra denne uge :/
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:26 #2
Av den er altså straks være sigs..Det eneste der kan redde dig er at få tilsendt en ny bios,selve kortet er ikke brændt af.Jeg tvivler på du kan få det som reklamations sag hos getmore,da det er din `egen`skyld så at sige.Om getmore vil kontakte Asus for dig og få dem til at sende en ny bios til dig,skal jeg lade være usagt.Ellers kontakt Asus selv,dit kort er dødt uden en ny bios....Og ja de vil kunne se der ingen bios er..Det kan være de kan redde kortet,så prøv i første omgang at kontakte Getmore..
Avatar billede neoman Novice
06. juli 2007 - 14:31 #3
prøv se Response Number 3 i http://www.computing.net/hardware/wwwboard/forum/31596.html

der findes måske måder hvorpå du kan redde den - smid "asus bios flash failed" ind i google
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 14:39 #4
ja det siger man jo... at det er en egen skyld, men når man bruger Asus's egen software og deres egen update, så kan man vel ikke sige at det er min skyld, at det hele fejlede?

skal man bare tage bios chippen ud fra soklen og placerer en ny, hvis man får sådan en?
er den uden tvivl brændt sammen, når man ikke kan starte den, der er ingen andre muligheder?
Avatar billede plx Nybegynder
06. juli 2007 - 14:46 #5
Du har slettet den programkode, som styrer computeren ved opstart. Dvs skal omprogrammers, eller erstattes.

Hvis dens boot block er inktakt (er der aktivtet på cdrom eller floppy drev ved opstart?), kan du kigge i manualen hvordan du laver en recovery
Avatar billede rebecca Novice
06. juli 2007 - 14:49 #6
Hej du skriver at (som jeg læser det) bios updaten kørte fint igennem uden at pc'en /update-programmet kom med nogen fejl er det korrekt? Hvis ja har du husket at loade default settings i bios ved opstart? hvis du ikke har så prøv det da de fleste bios update kræver dette
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:50 #7
Ja på din Asus cd er der et bios recovery program,så hvis der stadig er liv i dit drev så prøv det..

Hvis ikke er du nød til at få flashet biosen igen af en proffesionel.Prøv ham her eller måske en herinde der kan lave sådan noget..http://www.biosfix.dk/

Alternativet er et nyt bundkort..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:53 #8
rebecca han kan ikke få adgang til bios option hvis den er død..

Men for lige at sikre det,får du overhovedet noget skærmbillede sigs.Eller er der bare sort skærm uden noget som helst..
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 15:01 #9
rebecca... nej den kørte fint igennem den første ud af 3 instalationer, under bios'en updaten.

ja der er sq liv i dvd drev, jeg vender nok tilbage når jeg ikke kan finde ud af at lave en recovery :D

kan det virkelig passe at de fyre laver bios'en for 65kr + fragt? og den bliver som ny?
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 15:03 #10
yesyes den er helt død, dvd drevet, LED lyset, temparaturmåleren starter, men der kommer intet på skærmen, ingen beeps
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 15:10 #11
Det tager dem ikke lang tid at rette en bios,så det passer nok fint..

Men hvis der liv i drevet er der stadig håb,så kør den recovery først..

Normalt skal man aldrig forsøge at flashe bios via windows programmer selv om det er producentens eget,hvis computeren er det mindste ustabil hvilket må siges at din er.Så der alt for meget der kan gå galt,som du har fundet ud af..Det altid bedst at benytte DOS så..
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 15:28 #12
jeg kan altså ikke finde noget som helst der minder om recovery tool, ikke i manualen ej heller på cd'en

og hvordan kan man kører noget når man slet ikke kan komme ind i bios/windows ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 16:10 #13
Sæt din support cd i dit drev og boot op,den skulle så loade bios på din cd..
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 16:48 #14
der sker ikke noget som helst, kan man lave en en cd selv?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 18:20 #15
Hvis der intet sker er der intet at gøre,du må sende den til en proffesionel.
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 18:22 #16
jeg har pillet den ud og har sendt den til bios-fix manden :)
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 18:23 #17
corleonedk, jeg er altså ked af det, men jeg ikke få lov til at acceptere dine svar :(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 19:57 #18
Prøv denne så.Og held og lykke
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 22:16 #19
den gør det stadig, når jeg trykker på accepter bliver jeg smidt op øverst på siden, hvor der står:

"Dit spørgsmål er besvaret, og du bedes derfor acceptere de svar som passer til dit spørgsmål og afvise de forkerte. Dette gøres under indlæggene."

ved sq ikke lige hvad jeg kan gøre
Avatar billede rebecca Novice
06. juli 2007 - 23:55 #20
du skal markere navnet på den du vil tildele pointne
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. juli 2007 - 02:33 #21
Ja bare klik mit navn hvor jeg har lagt svar og accepter svar.