Avatar billede henrik_40 Nybegynder
05. juli 2007 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tabel som usercontrol

Hej
Jeg bruger C# som programmeringssprog.
Jeg har lavet en usercontrol til en tabel, som så skal kunne kaldes med parametre for padding og height. Hvordan gør jeg det?

Usercontrol
<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="TableControl.ascx.cs"
    Inherits="usercontrols_TableControl" %>
<table cellpadding='0' cellspacing='0' border='0' width=+++++PARAMETER2+++>
    <tr style="padding: ++++PARMETER1px+++ 12px 0px 20px;">
        <td width=+++++'PARAMETER2px++++' valign='top' height='1'>
            <table width='100%' cellspacing='0' cellpadding='0'>
                <tr>
                    <td background='/images/stiplet.gif'>
                    <h1>This is from the usercontrol</h1>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </td>
    </tr>
</table>

I koden

// kald tabel med parameter1 og parameter2
<uc1:TableControl runat="server" ID="Tablecontrol" />
Avatar billede neoman Novice
05. juli 2007 - 15:23 #1
When a Web Forms page is treated as a control, the public fields and methods of that Web Form are promoted to public properties (that is, tag attributes) and methods of the control as well. The following example shows an extension of the previous user control example that adds two public String fields. Notice that these fields can be set either declaratively or programmatically in the containing page.

http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/ctrlref/userctrl/default.aspx

http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/util/srcview.aspx?path=~/aspnet/samples/ctrlref/userctrl/userctrl2.src&file=UserCtrl2_cs.ascx&lang=C%23+Source
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
05. juli 2007 - 16:09 #2
ok, jeg har lavet følgende som virker:

I control.asx.cs
public String widthParameter = "500px";

og i control.asx
kaldes parameteren:
  <table border="3" bordercolor="navy" width="<%=widthParameter %>" cellspacing='0' cellpadding='0'>

Men mit spørgsmål gik egentlig på om jeg kan kalde kontrollen i hoveddokumentet med en eller flere parametre? Altså i stil med dette (psedokode):

<uc1:TableControl runat="server" ID="Tablecontrol" widthParameter=500; />

Kan jeg/man det?
/henrik
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
30. august 2007 - 22:07 #3
lukker...