Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
05. juli 2007 - 12:10 Der er 3 kommentarer

Eksekvering af tests i Cactus

Ved I hvordan man opsætter en bestemt rækkefølge som testcases skal afvikles i i Cactus?
Udfordringen er jeg gerne vil gruppere visse testcases til med sikkerhed at blive udført før andre.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2007 - 14:02 #1
Er det ikke lidt i modstrid med hele ideen i JUnit/Cactus ?

Hvis noget skal vaere klar for at noget andet kan testes, saa skal det vel
eksplicit saettes op i enten setup eller selve testen.
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
05. juli 2007 - 14:12 #2
Jeg vil fx. gerne teste min back-end kode, hvor at jeg inden testen eksekveres loader data i basen. Simulerer at en bruger gør "step1" og efterfølgende "step2". Herefter unloader jeg data i basen. Jeg vil helst ikke ud i at skulle load/unloade data for hver enkelt testmetode.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2007 - 14:50 #3
static bool step1done = false;

in step1thread
    doStepOne();
    step1done = true;

in step2thread
    while ( false = step1done ) {
        sleep(50);
    }
    doStepTwo();

nu kan du loade data som du vil. step 1 wil blive udført før step 2.

mere gæt end viden, har aldrig hørt om Cactus før ;)