Avatar billede speedpete Nybegynder
05. juli 2007 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lade brugere låse for hinanden

Jeg bruger .NET Membership osv. til at administrere brugere. Jeg har brugerne tilknyttet et eller flere regnskaber (via MySQL-tabeller). Hver bruger har en eller flere roller (.NET Roles).

Jeg vil gerne have mulighed for at sige "Hvis en bruger, som er administrator på regnskabet for Ringsted Havnefest er logget på, så skal alle andre brugere tilknyttet dette regnskab ikke have mulighed for at se/redigere dette regnskab". Nogen forslag?

Jeg kan se forskellige problemer med sessiontimeout, UserIsOnline (den udløber ikke nødvendigvis når brugeren går offline), samt hvordan man kan håndtere det tilfælde, hvor administratoren logger på EFTER de andre brugere er logget på. Kan man smide de andre brugere af, eller bare give en liste til administratoren om, hvilke brugere der er online (og så må han ringe til dem?)?
Avatar billede neoman Novice
05. juli 2007 - 10:55 #1
Hvis du googler på "pessimistic locking .net" så får du en masse eksempler/diskussioner frem.

Hvis du, i stedet for, bruger en masse knofedt og implementerer optimistic concurrency, så får du sikkert gladere brugere, men det kræver en del arbejde selv at håndtere ALLE konflikterne.
Avatar billede speedpete Nybegynder
05. juli 2007 - 13:11 #2
ok, jeg er nogenlunde inde i metoderne til pessimistic/optimistic offline locking. Jeg er ude efter nogle konkrete måder at implementere ovendtående i .NET. Vil man skulle tjekke i OnLoggingIn "if (UserIsOnline(administrator)) {LoginCancelEventArgs.Cancel=true;}
Avatar billede speedpete Nybegynder
16. oktober 2007 - 13:37 #3
luk