Avatar billede simonth Nybegynder
04. juli 2007 - 16:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laver man et multiplayer spil?(send/modtag tekst)

Jeg er i gang med at lave et spil i VB.Net, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave noget multiplayer del i det når der skal være 3+ spillere..

Jeg har prøvet at rode lidt med noget socket men kan ikke rigtig få det til at fungere, og det kan man vel heller ikke bruge til 3 spillere?
For så skal der vel være åbnet en port for hver spiller og det bliver jo besværligt og også umuligt til sidst hvis der kommer (for) mange spillere..

Jeg gætter på man skal bruge en server til det som så kan modtage dataene og sende det videre til de andre spillere, men hvad skal man så bruge når man ikke kan/skal bruge socket?

Jeg har 3 computere stående klar til at prøve det på, så jeg mangler egenligt bare noget kode..(Behøver kun en simpel kode for at sende tekst og modtage tekst mellem 3 computere(evt. gennem en server), og så laver jeg selv videre på det..)
Det jeg skal sende er bare tekst, f.eks. "spiller1 10 1100 1200 5".. Så det er vel ret simpelt.. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede simonth Nybegynder
04. juli 2007 - 17:50 #1
Og det skal virke over internettet, så det skal helst ikke være noget med spillerne skal åbne porte, evt. kun serveren..
Avatar billede simonth Nybegynder
04. juli 2007 - 19:52 #2