Avatar billede team1885 Nybegynder
04. juli 2007 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 x Sata bedre ned Sata + Ide

Jeg har for få dage siden købt en Sata harddisk. Kørte før med
2 x Ide HD og altså nu med 1. Sata og 1. Ide. med XP på Sata.
Men jeg synes windows er en lille anelse langsommere nu.
Mit spørgsmål er, er det bedre at køre med 2 x Sata end med 1. Sata
og 1. Ide ?  Mit bundkort er Asrock. Eller er det bare min
fornemmelse som er forkert?
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 13:58 #1
hverken SATA eller ide kan udnytte båndbredden hvis de sidder alene (SATA sidder altid alene, men IDE kan godt deles om en port), prøv og lav nogle hastigheds test, det giver et mere reelt billede end ens fornemmelse ;)
Avatar billede team1885 Nybegynder
04. juli 2007 - 14:09 #2
Hastighedstest? det ved jeg ikke hvordan man gør, Men jeg ville nu mere vide, om
hvis jeg skiftede min Ide ud med en Sata, så jeg har 2 x Sata at der er en klar
gevinst, eller om det ikke gør den store forskel. Jeg vil nødig fise ud og bruge
600Kr. på endnu en Sata, hvis det er hip som hap. Jeg er en fattigrøv:)
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 14:19 #3
tager du udgangspunkt i samme familie diske, (en med SATA, og en med IDE), og kigger på databaldet over den, så vil ALLE data i næsten alle tilfælde være 100% ens, pånær der hvor der står interface, med andre ord, seve diskene er ens, og der er derfor ikke en forskel der, men.... fordelen ved SATA II, er at command quering understøttes, dvs disken er intelligent, og dette vil i mange tilfælde gøre disken en anelse hurtigere end en IDE disk.
Avatar billede team1885 Nybegynder
04. juli 2007 - 14:47 #4
Min Ide harddisk kører bare som backup, og ud fra det du skriver, har jeg
besluttet at beholde den, som den er. Den er på 250GB og ikke særlig gammel.
Takker! Læg lige et svar:)
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 14:55 #5
svar