Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juli 2007 - 23:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Headers already sent by"-problem

Hej fellow nerds - jeg har et script der smider noget data i en DB - men jeg får fejlen "headers alreadt sent by" selvom jeg har ob_gzhandler slået til

nogle der kan fortælle mig hvordan jeg undgår:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\webserver\xampp\htdocs\iceweb\stones\stones\html\html\tilmeldliste.php:1) in C:\webserver\xampp\htdocs\iceweb\stones\stones\html\html\tilmeldliste.php on line 41

(og linie 41 er selvfølgelig "Header("Location: tak.html");")

<?php

ob_start('ob_gzhandler');
$sql_host = "xxx";
$sql_user = "xxx";
$sql_passwd = "xxx";
$db = "xxx";
mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_passwd);
mysql_select_db($db);

if($_POST['gem'])
{

    foreach($_POST AS $key => $value)
    {
        $$key = mysql_escape_string($value);
    }

    mysql_query("INSERT INTO tilmeldte (
                                    sag,
                                    navn,
                                    adresse,
                                    postnummer,
                                    city,
                                    email,
                                    telefon)

                                    VALUES (
                                    '$sag',
                                    '$navn',
                                    '$adresse',
                                    '$postnummer',
                                    '$city',
                                    '$email',
                                    '$telefon'

                                    )") or die(mysql_error());

    Header("Location: tak.html");
}

?>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. juli 2007 - 00:01 #1
- efter scriptet har jeg så en normal HTML-side der starter - med sin egen header - derfor fejlen, men den burde da ikke brokke sig når ob_start er slået til?
Avatar billede bootup Nybegynder
04. juli 2007 - 01:40 #2
du kunne selvfølgelig lave en simpel meta-refresh i stedet for at bruge header

echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;url=tak.html">';
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. juli 2007 - 05:55 #3
Har du et mellemrum eller et linieskift i første linie, så skal det væk.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. juli 2007 - 10:39 #4
jeg har hverken mellemrum eller linieskift i første linie :/

det er bare underligt, for det burde jo virke?!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. juli 2007 - 10:43 #5
bootup: ja okay - det er testet og det virker :) - men det løster jo stadig ikke min undren over ovenstående problem
Avatar billede bootup Nybegynder
04. juli 2007 - 11:28 #6
44fire44

Absolut ikke nej. Men jeg gav op da jeg selv stod i samme situation en gang, så det blev bare med meta.

Følger lige med i tråden... så kan jeg jo også selv lære noget :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. juli 2007 - 16:24 #7
Hvilken editor er filen gemt med?
Nogle editore sætter noget snask i starten af filen, som man ikke umidelbart kan se uden en hex-editor.

Du kan prøve at slette filen og oprette den igen med notepad el. lign. og se om det hjælper.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. juli 2007 - 17:25 #8
selve HTML-siden er levet med Dreamweaver, men jeg har så selv kodet PHP ind i den - og det er gjort simpelt i notepad :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. juli 2007 - 17:26 #9
Prøv alligevel at oprette filen igen og sikre dig at der ikke er hverken tegn, mellemrum eller linieskift før <?php
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. juli 2007 - 23:17 #10
det virker stadig ikke... - så jeg valgte bootups løsning

smider du lige et svar? :)
Avatar billede bootup Nybegynder
27. juli 2007 - 17:27 #11
Jeg plejer at kunne komme rundt om problemet ved bare at skrive ob_start(); helt i toppen af filen. Prøv at fjerne ob_gzhandler. Ved ikke om det hjælper.. men prøv.

Er tilmeldliste.php en side du inkludere via en anden side? For hvis der er output i den fil før du inkludere, så er det der problemet er.