Avatar billede miraq Nybegynder
03. juli 2007 - 13:05 Der er 2 kommentarer

Registrerings side

Hej

Jeg har prøvet at søge på diverse forum, men har ikke kunne findet noget. Jeg søger sikkert et meget simpelt script/database
Jeg skal have en simpe side, hvor der er nogen felter der kan krydses af, og kan skrives en lille tekst, og derefter gemmes i en database. Det kan f.eks. være at der er 10 felter hvor man kan krydse af, og et par felter hvor der kan skrives tekst/tal i, og så derefter gemmes i en database, hvor der kan laves udtræk fra.

Hvis der findes en side der er lavet i forvejen, og der måske er en lille administrations del. Gør ikke noget hvis det kan flere ting. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jansangill Nybegynder
03. juli 2007 - 14:18 #1
Dette kunne være et eksempel på hvordan du kunne gribe det an, hvis du selv ville prøve at lave det.

'Du skal starte med at lave en form.

<form action="<%request.ServerVariables("URL")%>" method="post">

'text input
<input type="text" name="navn" size="25">
<br>
'dropdown box
<SELECT NAME="antalAnsatte" SIZE="1">
        <OPTION VALUE="">V&aelig;lg her</OPTION>
        <OPTION VALUE="1-20">1-20</OPTION>
        <OPTION VALUE="20-50">20-50</OPTION>
        <OPTION VALUE="50-100">50-100</OPTION>
        <OPTION VALUE="100-200">100-200</OPTION>
        <OPTION VALUE="200>">200 eller mere</OPTION>
</SELECT>
<br>
'tjekbox
<input type="checkbox" name="tjek">
<br>
'brugernavn text
<input type="text" name="brugerNavn" size="20">
<br>
'password text
<input type="password" name="kode" size="15">
<br>
'submit button
<input type="submit" name="Submit" value="send">
<br>
'form slut
</form>

<%
'hvis submit er trykket

if request.form("Submit") = "send" then

'derefter skal du åbne databse og indsætte det.

'åbner databasen
set conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source="& server.MapPath("db.mdb")

sql="INSERT INTO register(navn,ansatte,tjek,brugernavn,kodeord)"
sql=sql & " VALUES "
sql=sql & "('" & Request.Form("navn") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("antalansatte") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("tjek") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("brugerNavn") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("kode") &  "')"
conn.Execute(sql)
conn.close
set conn = NOTHING

end if
'nu har du en form, hvor man kan registrere sig.
%>
Avatar billede miraq Nybegynder
04. juli 2007 - 09:45 #2
Jeg havde nu håbet på noget der var færdigt lavet, sådan udseens mæssigt. Men hvis der ikke kommer andre forslag, så får du pointene, da du alligevel har brugt tid på at skrive det, og det var jo det jeg beskrev :-) Håbede bare på en mere færdigt lavet løsning