Avatar billede rasmuso Seniormester
03. juli 2007 - 00:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"kopi" af side 1

Hej Eksperter,
Jeg bruger Word 2003 og Outlook 2003, i Outlook vælger jeg en kontaktperson, åbner et Worddokument, f.eks. en følgeseddel, hvor jeg har indsat navn & adressefelter fra Outlook, samt et "fritekstfelt"
Kan kun få udfyldt felterne hvis jeg trykker på "vis flettede data" knappen, kan Word udføre dette "automatisk"?
Endelig vil det være ønskeligt at der blev printet en kopi af side 1-følgesedlen, men med "KOPI" som vandmærke. "KOPI" teksten har jeg som Wordart-tekst, på sidefoden, men så kan jeg ikke have dokumentinfo på sidefoden? - eller kan jeg??

Håber på et "skub"
Rasmus O.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 00:39 #1
Du burde kunne indspille det via en makro. Her er den til at udskrive dokumentet, samt en kopi med et vandmærke:

Sub Makro1()
'
' Makro2 Makro
' Makro indspillet 03-07-2007 af akyhne
'
    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=1, Pages:="", PageType:=wdPrintAllPages, _
        ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:= _
        False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _
        PrintZoomPaperHeight:=0
    ActiveDocument.Sections(1).Range.Select
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
    Selection.HeaderFooter.Shapes.AddTextEffect(PowerPlusWaterMarkObject1, _
        "KOPI", "Times New Roman", 1, False, False, 0, 0).Select
    Selection.ShapeRange.Name = "PowerPlusWaterMarkObject1"
    Selection.ShapeRange.TextEffect.NormalizedHeight = False
    Selection.ShapeRange.Line.Visible = False
    Selection.ShapeRange.Fill.Visible = True
    Selection.ShapeRange.Fill.Solid
    Selection.ShapeRange.Fill.ForeColor.RGB = RGB(192, 192, 192)
    Selection.ShapeRange.Fill.Transparency = 0.5
    Selection.ShapeRange.Rotation = 315
    Selection.ShapeRange.LockAspectRatio = True
    Selection.ShapeRange.Height = CentimetersToPoints(7.99)
    Selection.ShapeRange.Width = CentimetersToPoints(15.98)
    Selection.ShapeRange.WrapFormat.AllowOverlap = True
    Selection.ShapeRange.WrapFormat.Side = wdWrapNone
    Selection.ShapeRange.WrapFormat.Type = 3
    Selection.ShapeRange.RelativeHorizontalPosition = _
        wdRelativeVerticalPositionMargin
    Selection.ShapeRange.RelativeVerticalPosition = _
        wdRelativeVerticalPositionMargin
    Selection.ShapeRange.Left = wdShapeCenter
    Selection.ShapeRange.Top = wdShapeCenter
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=1, Pages:="", PageType:=wdPrintAllPages, _
        ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:= _
        False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _
        PrintZoomPaperHeight:=0
End Sub
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. juli 2007 - 17:28 #2
Du kan godt få Word til at flette data automatisk, når du danner et nyt dokument på baggrund af en skabelon eller åbner en eksisterende fil. Det kræver dog, at du kan kode lidt/har mod på at kaste dig ud i det.

1. Mht. "kopi-siden" - da det er en følgeseddel, er den vel altid kun på 1 side, eller hvad?
2. Vil du foretrække, at dokumentet bliver printet 2 gange (1 uden og 1 med kopi) eller er det f.eks. ok at lave dokumentet med 2 sider (1 uden og 1 med kopi)?
Avatar billede rasmuso Seniormester
03. juli 2007 - 22:45 #3
Hej akyhne,
Det var ellers noget af en makro!
Jeg har kopieret den ind, og det virker super!
Mener du, jeg kan lave en makro der "trykker" på "Vis flettede data" derefter kører din makro "makro1"? så er det super!?

Hej word-hajen,
Modet er der, men hjernen???
1. ja, altid kun en side.
2. øh, ?  akyhne's løsning er OK (næsten)

Mvh
Rasmus O.
Avatar billede rasmuso Seniormester
04. juli 2007 - 22:58 #4
Hmm... jeg får en fejlmeddelelse vedr.: Selection.HeaderFooter.Shapes.AddTextEffect(PowerPlusWaterMarkObject1, _
og det er kun kopien der printes ud???
nogen gode ideer? jeg HAR kunnet bruge makroen, men nu er der fejl ved hver udskrift, har slettet makroen, og kopieret den ind igen, uden held.
Avatar billede rasmuso Seniormester
05. juli 2007 - 23:39 #5
Hej akyhne, jeg har brugt noget af din løsning, samt selv forsøgt at kopiere side 1, det virker nu tilfredsstillende, derfor: giv et svar so du kan få nogle point
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 00:41 #6
Det kommer her. Ellers må du sige til.