Avatar billede superanden Nybegynder
02. juli 2007 - 20:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Java og Excel mangler fil.?

Hej jeg har læst flere indlæg herinde om emnet og forsøget at læse fra et excel ark via POI fra:
http://www.javaworld.com/javaworld/javaqa/2002-05/01-qa-0503-excel3.html

Men når jeg compiler får jeg fejl ved

import org.apache.poi.poifs.filesystem.POIFSFileSystem;
import org.apache.poi.hssf.usermodel.HSSFCell;
import org.apache.poi.hssf.usermodel.HSSFSheet;
import org.apache.poi.hssf.usermodel.HSSFWorkbook;
import org.apache.poi.hssf.usermodel.HSSFRow;

og fejlen er:

package  org.apache.poi.poifs.filsystem does not excist
package  org.apache.poi.hssf.usermodel does not excist.

Nogen der har nogen gode idéer til hvorledes jeg kan få disse pakker.?

På forhånd tak

Anders Rohde
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 20:16 #1
Har du downloadet og udpakket POI og anbragt jar filerne i classpath ?
Avatar billede superanden Nybegynder
02. juli 2007 - 20:32 #2
Jeg har fundet de 3 jar filer fra apaches hjemmeside og pakket zip filen ud.

Har udpakket de 3 jar filer til mappen med java og klasse filerne, men dette virker alligevel ikke.? Er det den rigtige mappe at pakke dem ud til.?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 20:43 #3
Du boer udpakke POI i sit eget directory og saa bare seatte classpath til jar filer der
hvor de nu ligger.

Hvilken IDE bruger du ?
Avatar billede superanden Nybegynder
02. juli 2007 - 20:47 #4
Pt benytter jeg konsol og BlueJ. Har overvejet at sætte eclipse op, så jeg skal altså finde en indstilling hvor jeg kan pege på POI filerne i min compiler.?
Avatar billede superanden Nybegynder
02. juli 2007 - 20:52 #5
Fandt en indstilling i BlueJ til at pege på de 3 jar filer. Jeg siger mange tak for hjælpen. Smid et svar og du får dine velfortjente point.

Mange tak :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 20:54 #6
Svar kommer her.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 20:54 #7
Jeg ved godt at BlueJ bruges i en del undervisnings sammenhaenge.

Men skal du videre med Java skal du have en "professional grade" IDE som
f.eks. Eclipse.
Avatar billede superanden Nybegynder
02. juli 2007 - 21:19 #8
Jeg skal også helt sikkert igang med Eclipse, ville bare gerne have forbindelsen op at spille først, vidste ikke det også krævede IDE ændringer. Men jeg fik opsat forbindelsen og er allerede gået igang med det lidt sjovere, at lege med dataerne :D

Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede superanden Nybegynder
03. juli 2007 - 12:42 #9
Det fungerer fint i gennemtræk , men jeg har et problem når jeg forsøget tildele en celles værdi til en variabel når cellen er tom så får jeg en null pointer exception. Jeg kan ikke se hvordan jeg bare skal få sat strengen til null hvis cellen er tom.?
Avatar billede liquid- Nybegynder
09. juli 2007 - 15:10 #10
Fang exceptionen og sæt strengen til null i catch-blokken. Men ved ikke om det er "pæn kode".