Avatar billede mr_y Nybegynder
02. juli 2007 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tekst på toppen af billed

Hej eksperter

Jeg har nogle billeder som står ude til Højre med en tekst oven på.
Det ser helt fint ud men kun fordi at jeg har lavet border top til -6 og det giver mig et andet problem som er at siden er blevet 5 cm breddere.

Når jeg fjerner border på -6 så fjerner scroll Horsiontal sig også men teksten flyver en halv cm fra billedet hvordan får jeg billed og tekst til at stå som det gør nu men ikke med border -6.

Hilsen MR_Y
Avatar billede mr_y Nybegynder
02. juli 2007 - 17:11 #1
ups kommer lige med min side her
www.karenhansendesign.dk
Det er de link der ligger i højre side vinsmagning unikaskåle og firmagaver.
Avatar billede notes2c Nybegynder
02. juli 2007 - 19:49 #2
Er lidt usikker på det med de 5 cm breddere, men måske virker dette bedre for dig.

#right {
    float: right;
    margin: 0px;
margin-right: 10px;
    padding: 0px;
}

#container #right h4, #container #right h2, #container #right p {
    margin:0;
    padding: 0px;
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
    text-align: center;
    text-transform: uppercase;
}

#container #right img {
    margin:0 0 10px 0;
    padding: 0px;
    border: 1px solid #000000;
}
Avatar billede mr_y Nybegynder
03. juli 2007 - 06:42 #3
De 5 cm jeg snakker om op står når jeg bruger følgende

#container #right h4 {
    margin-top: 5px;
    margin-bottom: -6px;
    padding: 0px;
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
    text-align: center;
    text-transform: uppercase;
}

men hvis jeg laver det om til

#container #right h4 {
    margin-top: 5px;
    margin-bottom: 0px;
    padding: 0px;
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
    text-align: center;
    text-transform: uppercase;
}

Så kommer der ikke nogen horizontal scroll. men så står teksten og flagrer mellem de to billeder og det er svært at se hvad de hører til.
Kan ikke rigtigt se hvad du har gjort som skulle gøre en forskel på mit problem jeg har også padding og margin til 0px på både img og tekst.
MR_Y
Avatar billede notes2c Nybegynder
03. juli 2007 - 07:41 #4
Jeg får ikke det som du beskriver, men har også kun testet dette i IE7 og FF. og i mit eks har jeg rette 5 styles, og med den rettelse ser det fint ud hos mig. Hvilken browser tester du det i. Og jeg går du fra at du gerne ville at lave en margin-bottom på -6 eller hvad.
Avatar billede notes2c Nybegynder
03. juli 2007 - 07:43 #5
Ups... Det sidste skulle have været at komme af med din margin på -6
Avatar billede mr_y Nybegynder
03. juli 2007 - 17:51 #6
Jeg bruger IE7 på en 1280X800 skærm opsætning. Får du slet ingen bar i bunden ??

Jeg ved ikke lige hvad du mener med 5 styles. er det i denne her linie du mener.

#container #right h4, #container #right h2, #container #right p {
    margin:0;
    padding: 0px;
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
    text-align: center;
    text-transform: uppercase;
}

eller hvad. ?

MR_Y
Avatar billede notes2c Nybegynder
03. juli 2007 - 18:04 #7
Ok nu tror jeg vi nærmere os hinanden, og kan se dit problem.

Og ja blok definere en og samme style for 3 forskellige sammensætninger.

Vil kigge lidt videre, nu hvor jeg kan se problemet.

Vender tilbage når jeg har kigge lidt på det.
Avatar billede mr_y Nybegynder
03. juli 2007 - 18:33 #8
Tusinde tak for det.
Nu har jeg lært noget nyt med at man kan Blok definere. tak for det.
Jeg suger til mig af din viden..... :)

Venter spændt
Avatar billede notes2c Nybegynder
04. juli 2007 - 17:56 #9
Jeg sad ikke ved min maskine da jeg besvarede, men lagde først mærge til scrollbaren i bunden der.

Jeg vil nu holde fast i min løsning. For når jeg lægger de ændrede styles på har jeg ikke længere scrollbar i bunden.

Så tænkte på om du havde prøvet det.