Avatar billede gimle007 Praktikant
02. juli 2007 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Tjek om der står 1 eller 0 og så gøre et eller andet

Jeg skal bruge lidt hjælp til en IF Then else sætning.

Jeg skal tjekke om der står et 1 eller 0.

Jeg har en Tabel som hedder logo i den tabel er der 2 felter en der hedder: LogoNo og en der hedder Deleted

Jeg bruger en UPDATE til at ændre feltet Deleted fra 0 til 1...

Men jeg vil gerne have at den førte tjekker om Deleted allerede står til 1. Hvis den allere står til 1 så skal den skriv noget tekst f.eks. logoet er allerede slettet. hvis ikke skal den bare køre den UPDATE funktion som allerede ligger der.

LogoNo bliver hentet via QueryString
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
02. juli 2007 - 12:35 #1
PHP style
If (Deleted == 1) {
Skriv tekst ;
}else {
Update ;
}

Asp style
If deleted = 1 then
Skriv tekst
else
update
end if
Avatar billede gimle007 Praktikant
02. juli 2007 - 12:44 #2
IF deleted det tror jeg ikke vil virke, deleted??? hvor henne, kunne du ikke uddybe lidt mere, som minumum skal man vel fortælle hvor det er den skal tjekké om der står 1 eller 0...
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
02. juli 2007 - 14:49 #3
Bare for at jeg kan skrive lidt mere, kan du fortælle hvilket sprog du laver det i?

Men generelt læser du jo hele tabellens datasæt ind og kan så tjekke på den specifikke "Deleted", som du tilder som en variable.

Skriv lidt mere om koden, så kan jeg bedre hjælpe dig.
Avatar billede gimle007 Praktikant
02. juli 2007 - 15:06 #4
Det er i asp VB...

Ok hvis vi laver en variabel der hedder deleted, hvad skulle den så indeholde...
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
02. juli 2007 - 15:41 #5
deltede skulle inde holde værdien fra din tabel med cellen deleted. Altså 1 eller 0 og derefter laver du ovenstående IF sætning.
Avatar billede gimle007 Praktikant
02. juli 2007 - 15:58 #6
Takker lige en sidste ?, hvis jeg vil bruge noget html kode inde i selve if then else, hvordan er det nu lige man bryder asp til html og så tilbage igen.
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
02. juli 2007 - 18:40 #7
Du kan lave en Response.Write(htmlstring)

htmlstring = "<br>Nylinie" <- hvor du kommer HTML ind i htmlstring
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
02. juli 2007 - 18:42 #8
Du kan jo selvfølgelig lave det som indlejret html:

<html>
<body>
<%
Response.Write(htmlstring)
%>
</body>
</html>
Avatar billede gimle007 Praktikant
03. juli 2007 - 07:25 #9
takker det kører bare nu... Super