Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
02. juli 2007 - 07:51 Der er 1 løsning

Samle 2 sql sætninger

Hej!

  Jeg har endnu et spørgsmål omkring samling af 2 sql sætninger.

  Jeg har en sætning som ser sådan ud.
---------------------------------------
SELECT Employee.Name, Employee.ID
FROM  Employee
WHERE  Role = 1 AND CompanyID = 2 AND ChannelID = 149
---------------------------------------
  Jeg har en anden sætning som ser sådan her ud.
---------------------------------------
    SELECT
        SUM(CASE WHEN c.Status = 0 THEN 1 ELSE 0 END) AS InActive,
        SUM(CASE WHEN c.Status BETWEEN 1 AND 8 THEN 1 ELSE 0 END) AS Active,
        SUM(CASE WHEN c.Status > 8 THEN 1 ELSE 0 END) AS Prospekt,
        (SELECT COUNT(*) FROM Appointment WHERE EmployeeID = @EmployeeID AND (Appointment.StartTime BETWEEN  @From  AND @Until)) as TotalVisits,
        (SELECT COUNT(DISTINCT CustomerID) FROM Appointment WHERE EmployeeID = @EmployeeID AND (Appointment.StartTime BETWEEN  @From  AND @Until)) as UniqueVisits
        FROM CustomerEmployee ce
            INNER JOIN Customer c
            ON ce.CustomerID = c.ID
        WHERE (ce.EmployeeID = @EmployeeID)
---------------------------------------

Den første sætning returner
Employee.Name  Employee.ID
TEST            1
TEST2          2

Den anden sætning returner
InActive  Active  Prospekt  TotalCount    Unique
1        2        0          3            2        for EmployeeID = 1
2        3        0          5            3        for EmployeeID = 2

Jeg vil gerne lave det sådan at resultatet er
Employee.Name  Employee.ID InActive Active Prospekt TotalCount Unique
Test            1          1        2      0        3            2
Test2          2          2        3      0        5            3

Håber i kan se fidusen
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
03. juli 2007 - 20:13 #1
jeg lukker mit spørgsmål, har løst problemet