Avatar billede killercop Nybegynder
02. juli 2007 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

foreach resultat ind i mail.. Hjælp..

Jeg er ved at lave en lille webshop. Og jeg har fundet ud af hvordan jeg får alle varerne der er i kurven til at blive skrevet fx. på skærmen ved hjælp af en foreach kommando. Men nu vil jeg gerne have det foreach kommando kommer ind i en mail() kommando, men det gider den ikke..

Så tænkte jeg om man kunne lave foreach resultatet om til en variabel, og så derfra komme ind i mailen. Kan det lade sig gøre?

Her er skriptet som jeg ville gøre, men det virker ikke... Det er vigtigt at ALLE varer kan blive sendt med mailen, ikke kun 1.

KODEN:

<?

session_start();

?>

<html>

<body>

<?

$_SESSION["kurv"][] = array( "Vare_id" => 321, "Vare_navn" => "Produkt1" );

$_SESSION["kurv"][] = array( "Vare_id" => 123, "Vare_navn" => "Produkt2" );

$varer = foreach ($_SESSION['kurv'] as $vare){echo $vare["Vare_navn"];} ;

if (($_POST["navn"] != "") && ($_POST["postnr"] != "")){

mail("tilfældigmail@ingenting.com", "Test 4", $_POST["navn"]." ".$_POST["efternavn"]."\n".$_POST["adresse"]."\n".$_POST["postnr"]."\n".$_POST["tlfnr"].$varer);

}

else

{ ?>

<FORM method="post" action="index.php">
Navn:<br>
<input type="text" name="navn"><br>
Efternavn:<br>
<input type="text" name="efternavn"><br>
Adresse:<br>
<input type="text" name="adresse"><br>
Post nr.<br>
<input type="text" name="postnr"><br>
Telefon:<br>
<input type="text" name="tlfnr"><br>
<input type="submit" value="Send">
</FORM>

<? } ?>

</body>

</html>

KODE SLUT

Nogen der kan hjælpe mig? 100 point til den som løser mit problem.. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juli 2007 - 08:11 #1
Prøv at ret din foreach til:

$varer = '';
foreach($_SESSION['kurv'] as $vare)
{
    $varer .= $vare['Vare_navn'] . "\r\n";
}
Avatar billede windcape Praktikant
02. juli 2007 - 09:33 #2
Og overvej at læse hvad det rent faktisk er du forsøger at bruge, FØR du bruger det http://dk.php.net/foreach

Da din syntax er ret så invalid...
Avatar billede killercop Nybegynder
02. juli 2007 - 15:00 #3
@ jakobdo
Jeg prøvede at sætte den ind, det virker ikke.

@ windcape
I know, I know.. Har ikke så meget tålmodighed når det gælder om at lære ting som PHP, eller fx at bruge Blender..

Men problemet har jeg løst! Jeg satte bare min foreach kommando ind i form skriptet, med name=varer.. Og så kan det komme med i mailen! :)

Men tak for hjælpen alligevel, I får 50 point hver, hvir jeg altså kan finde ud af at give dem.. xD
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juli 2007 - 15:07 #4
Svar!
Avatar billede killercop Nybegynder
02. juli 2007 - 15:13 #5
Øh... Hvad sker der nu? Hvorfor kommer der 2 knapper frem.. :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juli 2007 - 15:17 #6
Du skal vente til windcape har lagt et svar.
Så kan du acceptere begge vores navne og dermed give point.
Avatar billede killercop Nybegynder
02. juli 2007 - 15:26 #7
Okay.. Hvor besværligt...
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juli 2007 - 08:01 #8
Takker for point.