Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:02 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

Logitech mus holder 10 sek. pause

Jeg har 2 Logitech optiske mus. 1 sidder som SP2 og den anden er en USB
mus. De har hver sin radio enhed. Nu er de begge begyndt at fryse i
ca 10 sek. Der kan gå kort eller lang tid, og det er ikke ved nogen
bestemt aktivitet. Jeg har selvfølgelig forsøgt med en ny driver,
og gjort meget for at undersøge for "snavs"
Computeren kører fint, og når musene fungere opfører de sig normalt.
Det er et mærkeligt fænomen, er der nogen som har et bud på fejlen?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:06 #1
hvis den ene kører på setpointdrivere, og den anden på Mouseware, er der en bestemt rækkefølge man skal installere driverne i. Er det tilfældet?
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:09 #2
De kører begge på den almendelige Logitech driver for optiske mus.
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:10 #3
Det har de gjort et par år uden problemer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:12 #4
Prøv evt. at sætte usb musen i et andet stik.
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:16 #5
DEt har jeg også prøvet, og jeg har også prøvet, at skifte en af musene ud, med en
tredje af samme type. Fænomenet begyndte først for nylig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:36 #6
Det er ikke batterierne der er ved at blive flade? Står modtagerne tæt, så prøv at adskille dem lidt.
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:40 #7
Dine forslag er gode, men det har jeg sikret mig. Måske skulle jeg have lavet en
liste over det jeg har prøvet:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:50 #8
Jamen... du kan da bare bede mig om at komme med forslag du ikke har prøvet ;-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:57 #9
Stiger cpu-ydelsen når det sker, i så tilfælde; Hvilket program er synderen?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. juli 2007 - 21:57 #10
*G* ja den var god!
Avatar billede off-line Nybegynder
01. juli 2007 - 22:04 #11
Cpu-ydelsen. Det ved jeg sørme ikke. Det bliver vist svært at åbne og se efter
på 10 sek. Men jeg vil da forsøge næste gang musene fryser.
01. juli 2007 - 22:55 #12
Brug:
[Ctrl][Shift][ESC]
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 23:10 #13
dr1 - Det viser sig, at keyboardet også fryser, det vidste jeg ikke.
01. juli 2007 - 23:24 #14
... _Kunne_ man forestille sig noget 'snavs'/virus/Uønskede elemenetr i dit system ?

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede team1885 Nybegynder
01. juli 2007 - 23:53 #15
dr1 > Ja udelukke det kan jeg jo ikke, men jeg kan næppe gøre mere end jeg har gjort.
Jeg har Avast antivirus, A squared antimalware, Ad-aware,  Superantispyware, og
Comodo firewall, foruden at jeg ofte kører med Spyware doctor.
Jeg kom i tanke om, at jeg faktisk en eneste gang før har haft problem med musene.
Det var tilgængæld et problem der var alvorligt, idet musene var konstant låste.
Den gang løste jeg problemet med en "Repair" så kørte det igen. Men det vil jeg nødigt
igen, for så skal jeg jo også opdatere hele møllen fra Microsoft.
Sidder og tænker på, at jeg jo kunne prøve en sfc /scannow
Men sender dig først en HijackThis.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan saved at 23:53:28, on 01-07-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Stardock\Object Desktop\WindowBlinds\wbload.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\a-squared Free\a2service.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\Comodo\Firewall\cmdagent.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Programmer\Comodo\Firewall\CPF.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TimounterMonitor.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\AlfaClock\AlfaClock.exe
C:\Programmer\WinAlarm\WinAlarm.exe
C:\Programmer\NAgain\NotAgain.exe
E:\Programmer\WinDates\WinDates.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\UPHClean\uphclean.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\TrueCrypt\TrueCrypt.exe
C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Værktøj\HiJackThis_v2.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: E-Filter - {b5a8869e-8a26-43e7-864a-fa26be627008} - mscoree.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] C:\Programmer\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OSSelectorReinstall] C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Acronis Disk Director\oss_reinstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PD0630 STISvc] RunDLL32.exe P0630Pin.dll,RunDLL32EP 513
O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Firewall Pro] "C:\Programmer\Comodo\Firewall\CPF.exe" /background
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AlfaClock Classic] "C:\Programmer\AlfaClock\AlfaClock.exe" /startup
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: NotAgain.lnk = ?
O4 - Startup: WinDates.lnk = E:\Programmer\WinDates\WinDates.exe
O4 - Global Startup: WinAlarm.lnk = C:\Programmer\WinAlarm\WinAlarm.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: a-squared Free Service (a2free) - Emsi Software GmbH - C:\Programmer\a-squared Free\a2service.exe
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Comodo Application Agent (CmdAgent) - COMODO - C:\Programmer\Comodo\Firewall\cmdagent.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - E:\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PDAgent - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDAgent.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PMounter - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PMounter.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Spyware Terminator Realtime Shield Service (sp_rssrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Spyware Terminator\sp_rsser.exe (file missing)

--
End of file - 8255 bytes
02. juli 2007 - 00:17 #16
Ved du selv hvad dette er ->
WinDates.exe + WinAlarm.exe ->
http://www.bleepingcomputer.com/startups/WINDATES.EXE-8650.html
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 00:26 #17
Ja Windates er et kalender program, jeg købte for mange år siden. WinAlarm er et freeware
notifikations program med mange muligheder for tidsinstillinger. Det har jeg også haft
i flere år.
Denne her har jeg ikke mere, så den slettede jeg:
O23 - Service: Spyware Terminator .
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 00:34 #18
Jeg har set dit link, og efterfølgende har jeg pudset Avast antivirus, Superantispyware
og A squared antimalware på den, uden at der blev fundet noget.
Men så vidt jeg husker findes der mere en et program med en WinDates.exe og programmet (mit)
kan ikke købes mere.
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 00:44 #19
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 01:00 #20
team1885: Jeg kom lige til at at keyboardet også fryser. Dermed er jeg ovre i en hel anden grøft. Det tyder på en for varm computer. Hvor ofte sker det at computeren fryser? Har du checket at alle blæsere kører og at specielt køleren til cpu'en er nogenlunde ren for støv? Har du prøvet at installere et temp. overvågningsprogram som Speedfan? http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 01:25 #21
SpeedFan siger følgende:
HDD  39C
Temp3 31C
HD1  44C
Core  31C

Det skal dog tilføjes, at Core ligger 4-5 grader højere i bios. men stadig væk er det
langt under hvad den kan tåle. Det er en AMD 64 2200 MHz /11x200) 3500+ med cool n´quit.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 01:34 #22
Tja, det er jo absolut ikke alarmerende.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juli 2007 - 06:38 #23
team1885==fri4alt??
Avatar billede bubbaa Nybegynder
02. juli 2007 - 07:33 #24
team1885. Har du nokia pc suite, sony ericcson pc suite eller et andet mobil program installeret? Hvis du har det, så prøv lige at uninstallere det en gang.
Løste problemet for mig...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 07:55 #25
Prøv at checke din logbog for fejl. Måske står der noget der du kan bruge.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 10:56 #26
bubaa - Nej jeg har ikke noget fra Sony.

thesheriff - fri4alt er min nabo. Snakkede med ham om problemet, Vi åbnede
E. på hans computer, og da jeg så der var kommentar til mig, svarede jeg.
Bagefter ærgrede jeg mig over, at det selvfølgelig ville komme til at stå
under hans brugernavn.

akyhne > Hvilken log?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 11:00 #27
Kontrolpanel -> administration -> Logbog
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juli 2007 - 11:05 #28
Hvis du ærgrer dig, hvorfor bliver du så ved med at skrive med hans brugernavn ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 11:18 #29
thesheriff - Det kan jo være ligemeget nu, og min egen PC køre lige nu sfc /scannow.

akyhne - der er kun fejl ved Securitycenter MSinstaller og DCOM.
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 12:24 #30
Det gik ikke godt med sfc /scannow Undersøgelsen gik i stå, fordi windows forlangte SP2.
Det fik den så både fra min slipstreamede XPSP2 og en solo SP2CD. Men den blev ved med at
pastå, at det var den forkerte CD. Det er besynderligt har jo gjort det før.
Nu vil jeg køre et True image ind  jeg har, og så prøve igen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 12:30 #31
Hvis du ikke har slået gendannelse fra, kunne du jo prøve at gå tilbage til før problemet opstod.
Som hovedregel må der ingen røde anmærkninger være i logbogen. I hvertfald ikke nogen der kommer gentagne gange tilbage.
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 13:19 #32
System gendannelsen er slået fra. Men det betyder ikke noget, for nu har jeg kørt mit
Image ind, og det er det samme med at windows ikke wil godkende SP2.
Det er enda den helt samme CD, som installationen er foretaget med.
Jeg har hentet en ny SP2 dk. uden at det gjore forskel, men så er det da ikke CDén.
Computeren kører ellers perfekt. Den er bare dobblet så længe om at boote, efter
jeg fik en Sata DVD, den står og leder.
Jeg tror jeg må opgive, og hvis musene fortsat driller, så køre en repair.
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 13:23 #33
akyne og dr_larry - Tak for jeres indsats, læg venligst begge 2 et svar.

Også tak til bubbaa.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:31 #34
Ingen løsning, ingen point.
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 13:43 #35
akyhne >  Jo da! Der er for mig, og andre, 2 gode grunde til at give point. Det ene er
naturligvis det rigtige svar. Det andet er en stor indsat for at hjælpe, og her giver
jeg point for jeres gode indsats. Faktisk kan man sætte større pris på en stor insats,
en d på et let svar. Så læg venligst et svar:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:54 #36
Så er jeg ikke lige med mere, Hvad var det rigtige svar?
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 14:02 #37
akyhne > Du har misforstået mig, der var ikke noget rigtigt svar, MEN der var en god
insats for at løse det, og det sætter jeg pris på, og det er det jeg giver point for:)
Det er faktisk en ide, jeg har taget fra noget john stigers skrev om point givning.
02. juli 2007 - 14:23 #38
Ping...

(Læg selv et [svar] og la' os alle dele...)
Avatar billede team1885 Nybegynder
02. juli 2007 - 14:47 #39
dr1_larry > I 2 har rigeligt for tjent den smule point. Men vi må nok vente lidt på
akyhne, han duelerer jo på slagmarken mod screen brille:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:53 #40
Jeg er midlertidig tilbage fra kampen ;-). Ok, her er et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:53 #41
Glemte liiiige noget!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 15:14 #42
Takker for point.