Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 10:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Planet router problem

Vi har lige fået TDC bredbånd, og bruger jeg det medfølgende modem, er der ingen problemer med at komme på nettet.

Når jeg sætter min Planet router mellem pc og modem, er lys i alle lamperne på både modem og router, men har ikke længere forbindelse til nettet.
Før TDC havde vi Stofanet, og der var der ingen problemer.

Næste problem er at jeg ikke kan komme ind i routerens opsætning.
Når jeg skriver http://192.168.0.1 sker der intet.
Jeg har prøvet at trykke på resetknappen bag på routeren, men det hjælper ikke noget.

Er der nogen gode bud på hvordan jeg kommer ind i routerens opsætning, samt hvordan jeg kommer videre derfra??

Jeg har planer om at købe en ny router, men vil først lige høre om der er nogle som kan hjælpe.

Mvh. Michael
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 10:48 #1
Ville det gøre nogen forskel, hvis du skrev 192.168.1.1? For det er hvad jeg bruger.
Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 10:53 #2
Desværre, det hjalp ikke.
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 10:58 #3
Så kan du måske prøve forskellige adresser. Såsom 192.168.1.0, 192.168.0.0, 192.168.0.2 osv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2007 - 11:01 #4
Når du sætter din PC til routeren, har den så en IP-adresse, der ligner 192.168.0.x ?
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2007 - 11:25 #5
hvis vi fortsætter fra det sidste spøgsmål du havde så travlt med at lukke: http://www.eksperten.dk/spm/784750

Så ringer du til TDC også beder dem om at frigive din ip-adresse mv. så din router kan få en ip-adresse.
Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 11:27 #6
Når jeg går ind i kontrolpanel - Netværksforbindelser - LAN-forbindelse - Internetprotokol(TCP/IP) er den sat til "Hent automatisk IP adresse"

Når jeg går ind i "kør - CMD - ipconfig/all" får jeg en liste med bla denne ip-adresse 87.58.0.58.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2007 - 11:52 #7
Din PC skal have en adresse, der ligner 192.168.0.x for at kunne snakke med en anden dims på dit netværk med adressen 192.168.0.1
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2007 - 11:56 #8
Men der har du så ikke koblet din router til.

Når du så har forbundet den til din router, så køre først en ipconfig /release også en ipconfig /renew
Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 13:03 #9
Så får jeg en timeout:
C:\Documents and Settings\Michael Pedersen>ipconfig/renew

Windows IP-konfiguration

Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse 2: Der kan ik
ke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.
Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 13:03 #10
kan det tænkes at routeren er defekt?
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2007 - 13:29 #11
Den kan sagtesn være defekt.. Men prøv at resette den først for at se om den vil give dig en ip. der skulle geren være en lille knap bag på den.
Avatar billede dytti Novice
01. juli 2007 - 16:53 #12
Nix - Får stadig timeout.

Jeg prøver med en ny router i morgen, så tager vi den der fra.
Avatar billede dytti Novice
04. juli 2007 - 11:22 #13
Så har jeg købt en ny router, og skidtet virkede med det samme.

Jeg kunne dog ikke komme ind i opsætningen, før jeg havde lavet den du foreslog:
"Når du så har forbundet den til din router, så køre først en ipconfig /release også en ipconfig /renew"

Kenp- du har kæmpet hele vejen, og ledte mig i første halvlej hen på kabelsmutteren, så smid et svar, så lukker jeg.
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2007 - 17:34 #14
Så fandt vi da fejlen. her er et svar.
Avatar billede dytti Novice
05. juli 2007 - 07:10 #15
takker for indsatsen