Avatar billede intersurf Nybegynder
04. juni 2001 - 14:10 Der er 12 kommentarer

Mata-crawler

Er der nogen der vil pakke denne meta crawler ned i filer og sende dem til jens@jespersen.as og de skal virke lige så snart man oploader dem!!!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<SCRIPT LANGUAGE=JSCRIPT RUNAT=SERVER>
  /*

      HTTPSocket
      by Joshua J Baker - josh@cobaltcreative.com
      Designed for the Socket.dll by Dimac

  */

  function HTTPSocket_2(URL){
      /* Define the main properties */
      this.URL = URL;
      this.Port = 80;
      this.Method = \"GET\";
      this.Protocol = \"HTTP\";
      this.Headers = new Object();
      this.FullContent = \"\";
      this.Head = \"\";
      this.Content = \"\";
      this.SendBuffer = \"\";
      this.StoreBuffer = \"\";
      this.Version = \"1.0\";
      this.TimeOut = 10000;

      /* Parse the URL */
      URL = URL.split(\":\");
      switch (URL.length) {
        case 3:
        this.Protocol = URL[0].toUpperCase ();
            this.Host = URL[1].indexOf(\"//\")==0?URL[1].substring(2).split(\"/\")[0]:URL [0];
          this.Port = parseInt(URL[2]).toString ();
            this.Query = URL[2].substring (this.Port.length);
      break;
        case 2:
        this.Host = URL[1].indexOf(\"//\")==0?URL[1].substring(2).split(\"/\")[0]:URL [0];
          this.Protocol = (URL[1].indexOf(\"//\")==0?URL[0]:this.Protocol).toUpperCase ();
            this.Port = URL[1].indexOf(\"//\")==0?this.Port:parseInt(URL[1]).toString ();
            this.Query = URL[1].indexOf(\"//\")==0?URL[1].substring(2+this.Host.length): (URL[1].split(\"/\").length>1?URL[1].substring (this.Port.length):\"/\");
    break;
        case 1:
        this.Host = URL[0].split(\"/\")[0]
        this.Query = URL[0].indexOf(\"/\")<URL[0].length-1&&URL [0].indexOf(\"/\")!=-1?URL[0].substring (this.Host.length):\"/\";
      }

      this.AddHeader = function(Name, Value){
        this.Headers[Name] = Value;
      }

      this.RemoveHeader = function(Name) {
        this.Headers[Name] = false;
      }

      this.Execute = function() {
        this.SendBuffer = this.Method + \" \" + this.Query + \" \" + this.Protocol + \"/\" + this.Version + \"n\";
        for (prop in this.Headers)
        this.SendBuffer += !this.Headers[prop]?\"\":prop + \": \" + this.Headers[prop] + \"n\";
        this.SendBuffer += \"n\";
        var Socket = Server.CreateObject (\"Socket.TCP\");
          Socket.TimeOut = this.TimeOut;
      Socket.Host = this.Host + \":\" + this.Port;
        Socket.Open ();
        Socket.SendText (this.SendBuffer);
Socket.WaitForDisconnect ();
        this.StoreBuffer = Socket.Buffer;
    Socket.Close ();
        var j = this.StoreBuffer.indexOf(\"nrn\"), k = this.StoreBuffer.indexOf (\"nn\");
        this.Head = ((j < k && j > -1)||(j > -1 && k == -1))?this.StoreBuffer.substring(0, j - 1):((k < j && k > -1)||(k > -1 && j == -1))?this.StoreBuffer.substring(0, k):this.StoreBuffer;
    this.Content = ((j < k && j > -1)||(j > -1 && k == -1))?this.StoreBuffer.substring(j + 3):((k < j && k > -1)||(k > -1 && j == -1))?this.StoreBuffer.substring(k + 3):this.StoreBuffer;
    return this.Content;
      }

  function HTTPSocket(URL){
      /* For creating a HTTPSocket in VBScript */
      return new HTTPSocket_2(URL);
  }

</SCRIPT>

<%
Set Sock = HTTPSocket(\"www.altavista.com\")
Sock.AddHeader \"User-Agent\", \"My Browser\"
output = Sock.Execute()
oldoutput = output
output = LCase(output)

do while not AtEndOfSearch
if temppos = \"\" then
temppos = 1
end if

startpos = InStr(temppos, output, \"<meta\")

if startpos <> 0 then
endpos = InStr(startpos, output, \">\")
if endpos <> 0 then

curmetatag = Mid(output, startpos, endpos-startpos+1)
if InStr(curmetatag, \"description\") <> 0 then

metastart = InStr(curmetatag, \"content\")
if metastart <> 0 then
metaend = InStr(metastart, curmetatag, \">\")
if metaend <> 0 then
metastart = metastart + 9
curmetawords = Mid(curmetatag, metastart, metaend - metastart-1)
response.write \"<b>meta-description:</b> \" & curmetawords & \"<br><br>\"
end if

else
if InStr(curmetatag, \"keywords\") <> 0 then

metastart = InStr(curmetatag, \"content\")
if metastart <> 0 then
metaend = InStr(metastart, curmetatag, \">\")
if metaend <> 0 then
metastart = metastart + 9
curmetawords = Mid(curmetatag, metastart, metaend - metastart-1)
response.write \"<b>meta-keywords:</b> \" & curmetawords & \"<br><br>\"
end if

temppos = endpos
end if
else
AtEndOfSearch = True
end if

loop

startpos = InStr(output, \"<title>\")
if startpos <> 0 then
endpos = InStr(output, \"</title>\")
if endpos <> 0 then
curtitle = Mid(oldoutput, startpos+7, endpos-startpos)
response.write \"<b>titel:</b> \" & curtitle & \"<br><br>\"
end if
%>

</body>
</html>
Avatar billede intersurf Nybegynder
04. juni 2001 - 14:13 #1
Alså sådan AT der er en forside der er et søge feldt på!!!!!
Avatar billede intersurf Nybegynder
04. juni 2001 - 14:40 #2
OKAY så får i 50 point mere!!!!!!!
04. juni 2001 - 14:43 #3
Har du installeret den der server komponent der hedder: Socket.TCP ??

04. juni 2001 - 14:44 #4
eller registreret Socket.dll , hvis det skal være helt korekt..
Avatar billede intersurf Nybegynder
04. juni 2001 - 14:47 #5
Er der det på azero ??????
Avatar billede intersurf Nybegynder
04. juni 2001 - 14:48 #6
Kan man få et gratis webhotel med Socket.TCP på?
04. juni 2001 - 15:05 #7
Men lad os finde ud af det, smid dette op på serveren:

smid evt. et link til mig på cd@vestdata.dk

<%
\'*** Server Status v1.0 ***
\'*** af Lars Snyder (pila@mailme.dk) ***
\'*** http://www.tipsogtricks-online.dk ***
\'*
\'* Sprog: VBScript
\'*
\'* Nedenstående rutiner kan bruges til at få overblik over serverens status.
\'* Dette er specielt godt, hvis man kører ASP på et Web-Hotel - fordi man ikke
\'* altid selv er herre over hvilke komponent- og softwareversioner der installeres.
\'Konstanter til at styre tabel layout
Public Const TAB_TABLE = \"<TABLE BORDER=0 CELLPADDING=3 CELLSPACING=1 BGCOLOR=\"\"#66AAFF\"\" width=\"\"400\"\">\"
Public Const TAB_TR = \"<TR>\"
Public Const TAB_FONT = \"<FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1>\"
Public Const TAB_TD = \"<TD BGCOLOR=\"\"#FFFFFF\"\">\"
Public Const TAB_TDR = \"<TD BGCOLOR=\"\"#FFFFFF\"\" ALIGN=\"\"RIGHT\"\">\"
Public Const TAB_IFONT = \"</FONT>\"
Public Const TAB_ITD = \"<BR></TD>\"
Public Const TAB_ITR = \"</TR>\"
Public Const TAB_ITABLE = \"</TABLE>\"

\'Kør de forskellige info funktioner og vis tabellerne
Response.Write \"<H2>Server Status</H2>\"
Response.Write \"<table border=\"\"0\"\" width=\"\"100%\"\"><tr valign=\"\"top\"\"><td>\"
%>

<%
\' Det antal dage som skal vises som nye
CONST intDays = 7

\' Den mappe som funktionen skal kigge i
tmpPath = Server.MapPath(\"/\")

Set objFSO = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(tmpPath)
Set arrFile = objFolder.Files

Response.Write \"<TABLE BORDER=0 CELLPADDING=3 CELLSPACING=1 BGCOLOR=\"\"#66AAFF\"\" width=\"\"400\"\">\"
Response.Write \"<td colspan=\"\"2\"\"><FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1><b>Oversigt over filer som er opdateret inden for de sidste \" & intDays & \" dage</b></td>\"
Response.write \"<tr><td><FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1>Navn på filen</td><td><FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1>Sidst opdateret</td></tr>\"

\' Her looper vi gennem alle filer i denne mappe
For Each File In arrFile
  tmpFile = File.Name
  dtmLastUpdated = File.DateLastModified

  \' Kun ASP filer skal vises som nye
  If (LCase((Right(tmpFile, 3)) = \"asp\") And (dtmLastUpdated > Date - intDays)) OR (LCase((Right(tmpFile, 4)) = \"html\") And (dtmLastUpdated > Date - intDays)) OR (LCase((Right(tmpFile, 3)) = \"htm\") And (dtmLastUpdated > Date - intDays)) Then
    Response.Write \"<tr><td BGCOLOR=\"\"#FFFFFF\"\"><FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1><a href=\"\"/\" & tmpFile & \"\"\">\" & tmpFile & \"</a></td>\"
    Response.Write \"<td width=\'50%\' BGCOLOR=\"\"#FFFFFF\"\"><FONT FACE=\"\"verdana\"\" SIZE=1>\" & FormatDateTime(dtmLastUpdated, vbLongDate) & \"</td></tr>\"
  End If
Next
Response.Write \"</table><br>\"

Set objFS = Nothing
%>

<%
Response.Write ServerInfo
Response.Write GlobalInfo
Response.Write ScriptingInfo
Response.Write \"</td><td>\"
Response.Write ComponentInfo
Response.Write ADOInfo
Response.Write DriveInfo
Response.Write \"</td></tr></table>\"
Response.Write \"<P><FONT SIZE=1>Server Status v1.0 af Lars Snyder [pila@mailme.dk]</FONT>\"

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om serveren ***
Public Function ServerInfo()
\'Header
ServerInfo = TAB_TABLE
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & \"<TD COLSPAN=2>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om serveren</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Navn og adresse
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Navn og adresse</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Request.ServerVariables(\"SERVER_NAME\") & \" (\" & Request.ServerVariables(\"LOCAL_ADDR\") & \")\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Fysisk rodmappe
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Fysisk rodmappe</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Request.ServerVariables(\"APPL_PHYSICAL_PATH\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Dato og tid
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Dato og tid</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT
ServerInfo = ServerInfo & FormatDateTime(Now(), vbGeneralDate) & \" (vbGeneralDate)\" & \"<BR>\"
ServerInfo = ServerInfo & FormatDateTime(Now(), vbLongDate) & \" (vbLongDate)\" & \"<BR>\"
ServerInfo = ServerInfo & FormatDateTime(Now(), vbShortDate) & \" (vbShortDate)\" & \"<BR>\"
ServerInfo = ServerInfo & FormatDateTime(Now(), vbLongTime) & \" (vbLongTime)\" & \"<BR>\"
ServerInfo = ServerInfo & FormatDateTime(Now(), vbShortTime) & \" (vbShortTime)\"
ServerInfo = ServerInfo & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Software
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Software</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Request.ServerVariables(\"SERVER_SOFTWARE\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Script Engine ID
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Script Engine ID</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ScriptEngine & \" v\" & ScriptEngineMajorVersion & \".\" & ScriptEngineMinorVersion & \" (Build \" & ScriptEngineBuildVersion & \")\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Protokol
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Protokol</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Request.ServerVariables(\"SERVER_PROTOCOL\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Gateway
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Gateway</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Request.ServerVariables(\"GATEWAY_INTERFACE\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

\'Timeout
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TR
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Timeout</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_TD & TAB_FONT & Server.ScriptTimeout & \" sekunder (Script)\" & \"<BR>\"
ServerInfo = ServerInfo & Session.Timeout & \" minutter (Session)\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITR

ServerInfo = ServerInfo & TAB_ITABLE
ServerInfo = ServerInfo & \"&nbsp;<BR>\"
End Function

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om objekter i global.asa ***
Public Function GlobalInfo()
\'Header
GlobalInfo = TAB_TABLE
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TR
GlobalInfo = GlobalInfo & \"<TD COLSPAN=2>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om objekter i global.asa</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_ITR

\'Tools
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TR
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Tools</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT
If IsGlobal(\"Tools\") Then
GlobalInfo = GlobalInfo & TypeName(Tools)
Else
GlobalInfo = GlobalInfo & \"?\"
End If
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_ITR

\'MyInfo
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TR
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>MyInfo</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT
If IsGlobal(\"MyInfo\") Then
GlobalInfo = GlobalInfo & TypeName(MyInfo)
Else
GlobalInfo = GlobalInfo & \"?\"
End If
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_ITR

\'Counters
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TR
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Counters</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_TD & TAB_FONT
If IsGlobal(\"Counters\") Then
GlobalInfo = GlobalInfo & TypeName(Counters)
Else
GlobalInfo = GlobalInfo & \"?\"
End If
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_IFONT & TAB_ITD
GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_ITR

GlobalInfo = GlobalInfo & TAB_ITABLE
GlobalInfo = GlobalInfo & \"&nbsp;<BR>\"
End Function

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om Scripting klasser ***
Public Function ScriptingInfo()
\'Header
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TABLE
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TR
ScriptingInfo = ScriptingInfo & \"<TD COLSPAN=2>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om Scripting klasser</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_ITR

\'Scripting.Dictionary
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TR
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Scripting.Dictionary</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ClassCreateObject(\"Scripting.Dictionary\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_ITR

\'Scripting.FileSystemObject
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TR
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Scripting.FileSystemObject</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ClassCreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_ITR

\'ADODB.Connection
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TR
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>ADODB.Connection</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ClassCreateObject(\"ADODB.Connection\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_ITR

ScriptingInfo = ScriptingInfo & TAB_ITABLE
ScriptingInfo = ScriptingInfo & \"&nbsp;<BR>\"
End Function

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om Server komponenter ***
\'* Tilføj selv flere relevante komponenter
Public Function ComponentInfo()
\'Header
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TABLE
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & \"<TD COLSPAN=2>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om Server komponenter</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'Header2
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B><I>Microsoft ASP</I></B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"&nbsp;\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'MSWC.AdRotator
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Ad Rotator (MSWC.AdRotator)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.AdRotator\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'MSWC.BrowserType
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Browser Capabilities (MSWC.BrowserType)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.BrowserType\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'ADODB.Connection
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Database Access (ADODB.Connection)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"ADODB.Connection\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'MSWC.NextLink
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Content Linking (MSWC.NextLink)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.NextLink\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'Scripting.FileSystemObject
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>File Access (Scripting.FileSystemObject)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'CDONTS.Session
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>CDO for NTS (CDONTS.Session)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"CDONTS.Session\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

If Not IsGlobal(\"Tools\") Then \'Undgå at smadre evt. eksisterende objekt
\'MSWC.Tools
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Tools (MSWC.Tools)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.Tools\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR
End If

\'MSWC.Status
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Status (MSWC.Status)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.Status\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

If Not IsGlobal(\"MyInfo\") Then \'Undgå at smadre evt. eksisterende objekt
\'MSWC.MyInfo
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>MyInfo (MSWC.MyInfo)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.MyInfo\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR
End If

If Not IsGlobal(\"Counters\") Then \'Undgå at smadre evt. eksisterende objekt
\'MSWC.Counters
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Counters (MSWC.Counters)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.Counters\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR
End If

\'MSWC.PageCounter
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Page Counter (MSWC.PageCounter)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.PageCounter\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'MSWC.PermissionChecker
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Permission Checker (MSWC.PermissionChecker)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"MSWC.PermissionChecker\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'Header3
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B><I>Komponenter fra tredjemand</I></B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"&nbsp;\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'ASPMail.ASPMailCtrl.1
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>OCXMail fra Flicks Software (ASPMail.ASPMailCtrl.1)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"ASPMail.ASPMailCtrl.1\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'ASPChart.Chart
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>ASP Chart fra ServerObjects (ASPChart.Chart)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"ASPChart.Chart\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'JMail.SMTPMail
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>JMail fra Dimac (JMail.SMTPMail)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"JMail.SMTPMail\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'SoftArtisans.FileUp
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>SA-FileUp fra SoftArtisans (SoftArtisans.FileUp)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"SoftArtisans.FileUp\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'cyScape.browserObj
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Browserhawk fra CyScape (cyScape.browserObj)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"cyScape.browserObj\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'SMTPsvg.Mailer
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>ASPMail fra ServerObjects (SMTPsvg.Mailer)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'AspHTTP.Conn
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>ASPHttp fra ServerObjects (AspHTTP.Conn)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"AspHTTP.Conn\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'Socket.TCP
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>w3 Sockets fra Dimac (Socket.TCP)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"Socket.TCP\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'POP3svg.Mailer
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>ASPPop3 fra ServerObjects (POP3svg.Mailer)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"POP3svg.Mailer\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

\'InetCtls.Inet
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>HTTP Rip fra Microsoft (InetCtls.Inet)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"InetCtls.Inet\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TR
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>HTTP Rip fra Microsoft (InetCtls.Inet)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_TD & TAB_FONT & ServerCreateObject(\"InetCtls.Inet\") & TAB_IFONT & TAB_ITD
ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITR

ComponentInfo = ComponentInfo & TAB_ITABLE
ComponentInfo = ComponentInfo & \"&nbsp;<BR>\"
End Function

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om ADO ***
Public Function ADOInfo()
Dim objConn

\'ADO Connection
Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

\'Header
ADOInfo = TAB_TABLE
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TR
ADOInfo = ADOInfo & \"<TD COLSPAN=2>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om ADO Connection</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ADOInfo = ADOInfo & TAB_ITR

\'Provider
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TR
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Provider</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TD & TAB_FONT & objConn.Provider & TAB_IFONT & TAB_ITD
ADOInfo = ADOInfo & TAB_ITR

\'Version
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TR
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Version</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
ADOInfo = ADOInfo & TAB_TD & TAB_FONT & objConn.Version & TAB_IFONT & TAB_ITD
ADOInfo = ADOInfo & TAB_ITR

ADOInfo = ADOInfo & TAB_ITABLE
ADOInfo = ADOInfo & \"&nbsp;<BR>\"

\'Slet Connection
Set objConn = Nothing
End Function

\'*** Funktion der returnerer tabel-streng med oplysninger om drev ***
Public Function DriveInfo()
Dim objFS, objDrv

\'Filsystem
Set objFS = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

\'Header
DriveInfo = TAB_TABLE
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TR
DriveInfo = DriveInfo & \"<TD COLSPAN=5>\" & TAB_FONT & \"<B>Oplysninger om drev</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_ITR

\'Overskrifter
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TR
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Drev (navn)</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Medie</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Filsystem</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Samlet størrelse</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"<B>Ledig plads</B>\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_ITR

\'Gennemgå alle drev
For Each objDrv In objFS.Drives
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TR

\'Drev (navn)
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & objDrv.DriveLetter & \" (\"
If objDrv.IsReady Then
DriveInfo = DriveInfo & objDrv.VolumeName
Else
DriveInfo = DriveInfo & \"?\"
End If
DriveInfo = DriveInfo & \")\" & TAB_IFONT & TAB_ITD

\'Medie
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT
Select Case objDrv.DriveType
Case 0: DriveInfo = DriveInfo & \"Ukendt\"
Case 1: DriveInfo = DriveInfo & \"Flytbar\"
Case 2: DriveInfo = DriveInfo & \"Fast\"
Case 3: DriveInfo = DriveInfo & \"Netværk\"
Case 4: DriveInfo = DriveInfo & \"CD-ROM\"
Case 5: DriveInfo = DriveInfo & \"RAM disk\"
Case Else: DriveInfo = DriveInfo & \"?\"
End Select
DriveInfo = DriveInfo & TAB_IFONT & TAB_ITD

\'Er der noget i drevet?
If objDrv.IsReady Then
\'Filsystem
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & objDrv.FileSystem & TAB_IFONT & TAB_ITD

\'Størrelse
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TDR & TAB_FONT & FormatNumber(objDrv.TotalSize / 1000000, 0) & \" MB\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TDR & TAB_FONT & FormatNumber(objDrv.FreeSpace / 1000000, 0) & \" MB\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
Else
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TD & TAB_FONT & \"?\" & TAB_IFONT & TAB_ITD
DriveInfo = DriveInfo & TAB_TDR & TAB_FONT & \"? MB\" & TAB_FONT & TAB_ITD
End If
DriveInfo = DriveInfo & TAB_ITR
Next
DriveInfo = DriveInfo & TAB_ITABLE
DriveInfo = DriveInfo & \"&nbsp;<BR>\"

\'Frigiv objekter
Set objFS = Nothing
Set objDrv = Nothing
End Function

\'*** Hjælpefunktioner (for at fange evt. fejl) ***
Private Function ClassCreateObject(strClass)
Dim objTemp

On Error Resume Next
Set objTemp = CreateObject(strClass)
If Err.Number = 0 Then
ClassCreateObject = TypeName(objTemp)
Else
ClassCreateObject = \"?\"
End If

\'Frigiv objekt igen
Set objTemp = Nothing
End Function

Private Function ServerCreateObject(strProgID)
Dim objTemp

On Error Resume Next
Set objTemp = Server.CreateObject(strProgID)
If Err.Number = 0 Then
ServerCreateObject = TypeName(objTemp)
Else
ServerCreateObject = \"?\"
End If

\'Frigiv objekt igen
Set objTemp = Nothing
End Function

Private Function IsGlobal(strVarname)
On Error Resume Next

\'Returner som udganspunkt False
IsGlobal = False

\'Afprøv relevante
Select Case strVarname
Case \"Tools\"
If IsObject(Tools) Then
If Err.Number = 0 Then IsGlobal = True
End If
Case \"MyInfo\"
If IsObject(MyInfo) Then
If Err.Number = 0 Then IsGlobal = True
End If
Case \"Counters\"
If IsObject(Counters) Then
If Err.Number = 0 Then IsGlobal = True
End If
End Select
End Function
%>
04. juni 2001 - 15:16 #8
lidt langt men what the f*** ;-)
Avatar billede intersurf Nybegynder
06. juni 2001 - 19:32 #9
man kan godt bruge Socket.TCP på min server!!
Avatar billede intersurf Nybegynder
16. juni 2001 - 16:27 #10
lukker
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. juni 2001 - 17:33 #11
Man lukker altså ikke ved at skrive \"lukker\".
Man lukker ved at uddele point til dem der har fortjent dem.
Avatar billede soerens Nybegynder
17. juli 2001 - 16:28 #12
Har ingen anelse om hvad i har gang i, men du kan se en liste over hvilke komponenter der er installeret hos Azero vha. nedenstående URL:

http://www.bluebook.dk/serverinfo/serverinfo.asp

Erstat evt. domænenavnet med dit eget, det er det samme på alle deres servere.

/SørenS