Avatar billede jan2001 Nybegynder
30. juni 2007 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ibase_connect fejl på iss med php4

vil lave en forbindelse til interbase med følgende:

dbh = ibase_connect('localhost:c:\firebird\db.fdb','dbuser','pass','iso8859_1',0,3);

som resultat får jeg:

Warning: ibase_connect(): unable to complete network request to host "localhost". Failed to locate host machine. Undefined service gds_db/tcp in .........

Jeg bruger interbase 2.0.1 php 4.4.7 og win2kpro iss5.0
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. juni 2007 - 22:31 #1
prøv sådan :
dbh = ibase_connect('127.0.0.1:c:\firebird\db.fdb','dbuser','pass','iso8859_1',0,3);

hvis det ikke virker så prøv min din maskines ipadr. istedet for localhost / 127.0.0.1
Avatar billede jan2001 Nybegynder
01. juli 2007 - 00:12 #2
Nej det virker ikke.

Har også prøvet at få forbindelse med asp:

set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open("provider=msdasql.1;password=pass;persist security info=true;user dbuser;data source=db")

Dette giver:

microsoft ole db provider for odbc drivers (0x80040E4D)
[odbc firebird driver]unavailable database

Når jeg kigger i opsætningen i odbc data source administrator, og tester forbindelsen, så svarer den:

open database 'c:\firebird\db.fdb' failed

Jeg har lavet connection string med en .udl fil, og tester forbindelsen, så siger den:

test connection failed becausse of an error in initializing provider [odbc firebird driver]unavailable database

Hvad er der galt med firebird odbc?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
01. juli 2007 - 12:40 #3
Jeg kom til at tænke på, om det har noget med den version jeg har installeret.  Jeg har hentet filen Firebird-2.0.1.12855-1-Win32.exe og installeret classic.
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. juli 2007 - 17:37 #4
Jeg kører den nyeste version 2.0.1 mener jeg den hedder og kører super server, med default password username, det kunne du jo prøve til en start, bare for at se om du kan få hul igennem
Avatar billede jan2001 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:12 #5
jwg fik det til at virke med super server uden problemer. Ta for hjælp. Læg et svar, hvis du vil have pointene.
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. juli 2007 - 09:28 #6
:)