Avatar billede henrik_40 Juniormester
29. juni 2007 - 12:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til database

Hejsa
Jeg er ved at konvertere noget asp-kode til .net c#-kode.
Jeg sidder med en database som mangler normalisering.

I den gamle kode hentes koden ind således (ved asp-script):

  SQL = "select URL, Beskrivelse, Titel from links where (Kategori1 = 'Aktieindeks' or Kategori2 = 'Aktieindeks' or Kategori3 = 'Aktieindeks') and Land = ('"&land&"') order by Titel"

Ved hjælp af en funktion kan jeg hente data ind fra det enkelte land, men kategorierne skal også sorteres.

I .net'en ser min forespørgsel således ud:
SELECT        URL, Beskrivelse, Titel, Kategori1, Kategori2, Kategori3
FROM            links
WHERE        (Land = ?)
ORDER BY Titel

Jeg ville jo gerne kunne kalde med en kategori OGSÅ. Altså:
SELECT        URL, Beskrivelse, Titel, Kategori1, Kategori2, Kategori3
FROM            links
WHERE        (Land = ?) AND (KATEGORI1=?) AND (KATEGORI2=?) AND (KATEGORI3=?)
ORDER BY Titel

Således at jeg kan kalde land=danmark, kategori=debat. Så får jeg alle de debatter i danmark. Men ovenstående kode duer desværre ikke.

Hvad gør jeg?

/henrik
Avatar billede neoman Novice
29. juni 2007 - 12:16 #1
Hvilke symptomer dækker over "duer ikke" ?
Logikken i sætningen er en del anderledes end i din oprindelige SQL. Hvordan sætter du parameterværdierne ?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
29. juni 2007 - 14:33 #2
Jeps det var sørme mig som havde lavet en fejl. Det virker fint....
Tak for din tid :-)
/henrik