Avatar billede ixus Nybegynder
28. juni 2007 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytte en fil via 'directory'

Hej!

I min C5 mappe har jeg to undermapper, Arkiv og Indbakke. Ideen er at en fil skal flyttes fra Indbakke til Arkiv.

Så det synes umiddelbart at kunne lade sig gøre via denne metode:
SET Directory("",&ArkivMappe+"\\"+&File,&IndMappe\\"+&File,3,0,0)

&ArkivMappe = "Arkiv"
&IndMappe = "Indlaest"
&File = "260707.csv"

Problemet er bare, at jeg ikke kan få lov til at flytte en fil til en destinationsmappe, uden at på destinationen at angive den fulde sti!

Dvs.
SET Directory("",&ArkivMappe+"\\"+&File,"D:\\Work\\Test\\C5\\&IndMappe\\"+&File,3,0,0)
virker fint, men jeg ønsker ikke at låse det til en bestemt placering af C5. Hvordan jeg fixer det lille problem? Jeg har kigget efter en global variabel der indeholder C5 stien, men hidtil uden held.
Avatar billede jasman Nybegynder
28. juni 2007 - 14:09 #1
Sådan som jeg læser dit spørgsmål er du ude efter stien til c5-kataloget.

Det kan du få fat i sådan:

#MACROLOAD(SYSTEM_INFORMATION)
STR  255    &c5Path

SET &c5Path = #OsXalPath()
Avatar billede ixus Nybegynder
28. juni 2007 - 14:26 #2
Mange tak! Det var jo lige det jeg skulle bruge, og jeg kan se jeg har været tæt på selv at finde løsningen, da jeg bruger #OsFileSrchDir et andet sted. Oh well.
Avatar billede jasman Nybegynder
29. juni 2007 - 09:48 #3
Velbekomme.