Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
28. juni 2007 - 12:36 Der er 4 kommentarer

DR radio via WMP eller iTunes

Jeg har brug for at høre DR's radio kanaler via WMP (v11) eller iTunes. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gør. Jeg finder det temmelig underligt at der ikke er en oplagt løsning ...

Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede ziron Nybegynder
28. juni 2007 - 14:13 #1
du kan fx bruge p3 med www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_P3_64.asx
skift 64 ud med 128 hvis du vil have den i 128 kbit.

P3 kan du også skifte ud med fx P1, kan ikke lige huske alle radio kanalerne, men de kan findes hvis du søger noget bestemt.
Avatar billede ziron Nybegynder
28. juni 2007 - 14:14 #2
Men kan nu godt forstå du ikke lige kunne finde det, det heller ikke helt nemt at se hvor selve filen ligger.
Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
28. juni 2007 - 14:47 #3
En kollega har lige hjulpet mig.

Jeg kan forstå at man skal 'save as' på linket (e.g. www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_P3_64.asx) og derefter dragge den resulterende .asx fil ind i en playlist.

Bizart ... godt det ikke er mig der har designet den brugergrænseflade ;)
Avatar billede ziron Nybegynder
28. juni 2007 - 14:55 #4
Der er nok en grund til de har gjort det sådan ;)