Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
28. juni 2007 - 09:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Aner ikke hvilken Vista version der er bedst til min computer

Hej derude

Jeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg har altid arbejdet med XP, men vil til at gå over til Vista. Mit problem er, at jeg ikke aner hvilken version jeg skal vælge. Jeg bruge primært min computer til internetbrug, samt gaming. Hvis der var noget som gad at smide et link til den version i foreslå, så ville det var dejligt.

Kan min computer køre 64 bit, og hvad er forskellen på 64 frem for 32 bit?

Håber i gider at hjælpe

Lidt info om min computer

Bundkort = AsusP5W/DH/DeluxeLGA775

Cpu = Intel Core2 Duo E6600, BOX, LGA775

Grafikkort= Club3D GF 7950GX2 1024MB GDDR3 16x PCI-E DVI TVO CGNX-X795

Harddisk = Western Digital Raptor 150GB SATA 1.5GB/S 10K RPM 16MB WD1500ADFD

Skærm = NEC MultiSync 20WGX2 20'' Widescreen
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juni 2007 - 10:38 #1
Download vista upgrade advisor, så kan du se hvilken version du kan bruge. Jeg tror ikke du får nogle problemer. Her er linket http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Brug en 32 bit version, der er ikke så mange programmer og spil til 64 bit.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
28. juni 2007 - 10:51 #2
Super men hvis nu jeg vil have 64 bit versionen, skal jeg så købe 2 gb ram mere for at udnytte det ordentlig?. Kan man slet ikke spille de spil hvis man har 64 bit versionen. Jeg troede at de så bare kørte 32 bit
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juni 2007 - 11:26 #3
Spil er ikke det eneste, der skal også være 64 bit drivere til al din hardware og det kniber nok.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
28. juni 2007 - 11:27 #4
Wow det vidste jeg ikke. Hvor finder man evt. disse drivers?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2007 - 19:24 #5
På producenternes hjemmeside.
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juni 2007 - 21:14 #6
Så er arbejdsdagen ovre. har du behov for mere hjælp?
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 15:16 #7
hey jeg vil nu også sige du skal vælge 32 bit pga det er umuligt og finde alle drivere til 64 bit, og hvis det kun er internet og gaming så tag dog vista premium eller vista home basic.... da vista business er til profer og ultimate er der bare nogle exstra programmer med fx mediacenter... i bund og grund er der ikk forskel på vista det er kun hvad der følger med... vista ultimate (har jeg) den kræver ikk mere end: 10gb hdd ledig 1 gb ram og bare et grafikkort der ikk er mere end et år gammelt 1.6 ghz cpu
mvh gamer
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 15:17 #8
det skal dog siges til dem der har en bærbar og læser dette at der skal pc`en være lidt støre da de ikk kan komme af med varmen dvs 10 gb hdd, ledig 1.5 gb ram, minimum 256 mb grafikkort, og en dual cpu (meget vigtigt da dual cpu`er ikk udvikler noget særligt varme men det gør en single)
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
22. november 2010 - 23:12 #9
dfdf
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
22. november 2010 - 23:13 #10
ffff
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2010 - 09:17 #11
Hvorfor udlover du point men tager dem selv?
Det giver absolut ingen mening!