Avatar billede it-interesseret Nybegynder
28. juni 2007 - 08:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Styre en Mac fra en PC?

Hej alle

Jeg vil gerne fjernstyre en mac (intel) fra min Windows maskine - har både XP og vista.

Jeg har prøvet med RealVNC, men det findes ikke i en Intel Mac version. Den havde ellers kunne løse opgaven.

Så har jeg kigget lidt på denne side: http://www.pure-mac.com/remote.html

Uden at finde nogle klare kandidater - hvilket kan anbefales? Jeg må have en GUI.

Jeg har kigget lidt på Timbuktu Pro, men har droppet den igen, fordi den er meget dyr.

Er der nogle som har konkrete erfaringer med at fjernstyre en mac (husk at der er tale om en Intel Mac) fra en Windows computer?
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juni 2007 - 08:43 #1
Mac'en har indbygget support for VNC. Gå op i æblemenuen -> systemindstillinger og find et punkt med Apple Remote Desktop. Jeg kan ikke huske om det ligger for sig selv, eller under netværk/deling.
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
28. juni 2007 - 08:48 #2
Ok, der lærte jeg noget nyt. Hvad skal jeg så bruge på min computer som "viewer"? RealVNC?
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juni 2007 - 09:23 #3
RealVNC er fint nok på PC'en. Mangler du en klient til mac, så har før brugt "Chicken of the VNC" - gratis, og virker ganske fint.
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
28. juni 2007 - 09:58 #4
Perfekt. Den indbyggede VNC på macen og RealVNC viewer på PC'en.

Men så mangler jeg bare routeren. Kører den indbyggede VNC også via port 5900?
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
28. juni 2007 - 09:59 #5
Og kender du en online Guide til at sætte den indbyggede VNC op?
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. juni 2007 - 10:36 #6
Jeg mener den også kører port 5900. Kender desværre ingen online guide til det, men mon ikke du kan finde noget info på http://www.apple.com/support/
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. juni 2007 - 20:28 #7
Hejsa
Ja Mac'ens VNC kører fuldstændig standard på 5900; men husk, at du under Systemindstillinger->Deling->Tjenester->Remote Desktop->Adgangstilladelser skal slå til, at VNC-observatører skal kunne forbinde. Så skulle den gerne være der;)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
28. juni 2007 - 21:32 #8
Perfekt - takker mange gange for hjælpen :)