Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 20:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Login failed for user 'orion'. The user is not associated with a

Som beskrevet i titel får min bruger følgende besked når jeg forsøger og opretter connection...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 20:43 #1
Mit bud er at du ikke har slået mixed authentication til, kan det passe? Hvilken version af MSSQL kører du med?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 20:46 #2
Hvis du kører med SQL EXPRESS skal du ind i Microsoft SQL Server Management Express. Der kan du blot logge ind som windows-bruger. Så skal du højreklikke på din server ovre til venstre, vælge properties, finde security-tabben og så sætte server authentication til SQL Server and Windows authentication.
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:01 #3
Der er tale om 2005, jeg forsøger lige og finde det mixed mode der!
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:02 #4
'kan kun finde Built in account og this account...
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:08 #5
void DataSub()
    {
    string strConnection = "user id=tester;password=maagodt;";
    string strSQL = "SELECT ID, Navn, Email FROM nyhedsTBL";
    strConnection = "user id=tester;password=maagodt;Initial Catalog=orion;data source=DRAGONIS";
    SqlConnection objConnection = new SqlConnection(strConnection);

    DataSet ds = new DataSet();
    SqlDataAdapter objCommand = new SqlDataAdapter(strSQL, objConnection);
    objConnection.Open();
    objCommand.Fill(ds);
    dgNyhed.DataSource = ds.Tables[0];
    dgNyhed.DataBind();
  //forbindelse lukkes
    objConnection.Close();
    }

Eksempel på min connection string
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:09 #6
Her er hvordan du skifter til mixed mode i SQL2005:
http://support.microsoft.com/kb/269587
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:10 #7
Du kan også bare få det direkte her :-) :
1.    Open the Enterprise Manager.
2.    Expand a Server group.
3.    Right-click a server name, and then click Properties.
4.    Click the Security tab.
5.    Under Authentication, click the SQL Server and Windows option button.
6.    Restart SQL Server in order for the change to take effect.
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:22 #8
Nu får jeg sgu og vide at det ikke virker med min bruger

    string strConnection = "user id=Dan;password=stargate;";
    string strSQL = "SELECT ID, Navn, Email FROM nyhedsTBL";
    strConnection = "user id=Dan;password=stargate;Initial Catalog=orion;data source=DRAGONIS";
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:23 #9
hvilken fejl får du?(giv altid den fulde fejlmeddelelse, så er det meget nemmere at hjælpe)
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:26 #10
Server Error in '/' Application.
Login failed for user 'Dan'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'Dan'.

Source Error:

Line 22:     DataSet ds = new DataSet();
Line 23:     SqlDataAdapter objCommand = new SqlDataAdapter(strSQL, objConnection);
Line 24:    objConnection.Open();
Line 25:     objCommand.Fill(ds);
Line 26:    dgNyhed.DataSource = ds.Tables[0];

Source File: c:\inetpub\wwwroot\fodershoppen\cms\nyhedsbrev.aspx    Line: 24

Stack Trace:

[SqlException: Login failed for user 'Dan'.]
  System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction) +474
  System.Data.SqlClient.SqlConnectionPoolManager.GetPooledConnection(SqlConnectionString options, Boolean& isInTransaction) +372
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +384
  ASP.nyhedsbrev_aspx.DataSub() in c:\inetpub\wwwroot\fodershoppen\cms\nyhedsbrev.aspx:24
  ASP.nyhedsbrev_aspx.Page_Load(Object sender, EventArgs E) in c:\inetpub\wwwroot\fodershoppen\cms\nyhedsbrev.aspx:11
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:27 #11
Det skal siges at Dan er min admin bruger konto
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:31 #12
Og du har sat authentication til SQL Server and Windows?
Så prøv evt. i enterprise manager at oprettet et nyt login, derefter en ny bruger i databasen og giv derefter denne bruger rettigheder til databasen(f.eks. db_owner)
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:38 #13
Ja men nu kan jeg ligepludselig ikk komme ind i enterprise manager :S den siger the selected file cannot be found. .. Wtf ?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:41 #14
what? lyder meget mystisk...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 21:42 #15
genstart computeren.
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 21:58 #16
Jeg forsøger lige og få revet 2005 ud for at installere express!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 22:08 #17
det skulle ellers ikke være nødvendigt, men ok :-)
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 22:44 #18
Ok nu går jeg fandme snart i totalt sten!
Under afinstall valgte jeg jo og afinstallere hoved sqlen, der påstod den at der var en express og mssqlserver instance, så jeg valgte jo mssql instancen, for så at kigge på sql expressen bagefter, nu besluttede den så at fucke hele min sql installation op.. Jeg forsøger og få begge installationer fjernet, ellers kan nødløsningen blive at jeg må bruge min domæne sql :S

Jeg kigger lige lidt mere på det i dag, og så kigger jeg på det på frisk i morgen! Så jeg kan få givet dig point.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 22:49 #19
:-) Det er bare iorden. Held og lykke med det.
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 23:16 #20
Nå, nu fik jeg express installeret, men den har nu ikke en enterprise management, men under install sagde jeg mixed mode and ms sql noget.. og skulle oprette et password til brugeren sa
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 23:33 #21
ok.
Du kan download SQL Server Management Studio Express her: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/download/

Det er en lite-udgave af enterprise manager.
Avatar billede thedragon Nybegynder
27. juni 2007 - 23:56 #22
Har fundet den :D i forvejen..

Og nu virker det med brugeren sa :D

Der gives hermed point, til et svar, som højst sandsynlig ville have virket hvis min installation af 2005 havde været i orden :)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 23:58 #23
:-) Det tror jeg bestemt det ville. Har selv haft det problem adskillige gange.
Jeg takker for point.