Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 12:14 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Egen Pc

Er det andre steder end, www.tweakup.dk og www.prc-data.dk hvor man kan lære at bygge sin egen pc ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:17 #1
Hvad er der galt med dem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:18 #2
Ellers er det hårdt arbejde, brug manualer hvor du har mulighed for det!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. juni 2001 - 12:19 #3
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 12:26 #4
Hvorfor bygge selv, når man kan få en der er bedre samlet med garanti på og ikke væsenlig dyre?
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 12:30 #5
-- kharder

For det første der det meget billigere at bygge selv, og for det andet lærer man også meget af det!
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 12:34 #6
ja det er rigtig, men det er dyrt, hvis noget går galt, for der er ingen garanti på dyret så!
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 12:36 #7
-- thoeger_poertner

JEg kan ikke finde nogle artikler om at bygge sin egen pc på www.nexusdata.dk ! Hvordan finder jeg dem ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 12:40 #8
Du kan også kun sætte din pc sammen der.;o)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 12:42 #9
kharder> Der er altså stadig garanti på de forskellige komponenter!
Avatar billede xstof Nybegynder
04. juni 2001 - 12:43 #10
Dennism: Vil du (1) købe løse komponenter og selv samle, eller (2) vælge, hvilke komponenter der skal være i den færdigsamlede pc, du køber (altså skræddesy din pc)?
(1) Er en tidskrævende løsning, hvor det er svært at hamle op med prisen på færdigsamlede pc\'er. Prøv http://www.edb.priser.dk, hvis du vælger denne løsning.
(2) Der er efterhånden mange steder - se f.eks. svar fra thoeger poertner. Her er to mere: http://www.edb-direct.dk og http://www.midtdata.dk.
Avatar billede francke Nybegynder
04. juni 2001 - 12:48 #11
Det står jo i manualen der følger med!! Jeg havde aldrig prøvet det før men den kører fint som du ser! Lidt logisk tænkning og den er der!!!!!!
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 12:48 #12
-- xstof

Jeg skal selv samle, og har bestilt mine dele hos prc-data.dk . Men det jeg spurgte om i dette spm, var om der var nogle der kendte nogle sider hvor der var nogle artikler om hvordan man bygger sin egen pc... Grunden til jeg spørger om dette er at hvis jeg fx. læser en anden artikkel om hvordanm na bygger sin egen pc, vil jeg helt sikker få nogle godt tip... !!!

Er det nogle af der her, der har egen webserver, eller bare bruger Linux ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 13:09 #13
Du kan også købe de der billigbøger der findes overalt, de er ganske udmærke og det er nemmere end at skulle på en hjemmeside hele tiden.
Jeg tror at DSB kioskerne har åbent i dag!
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 13:11 #14
-- retaxes

Hvad er det for nogle bøger?
Er de \"edb-hæfter fre IDG\" du snakker om (koster ca. 70 kr,-)?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 13:16 #15
Ja!
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juni 2001 - 13:27 #16
De har ikke lave nogle hvor emnet er at bygge sin egen pc!! Eller har de ?
Avatar billede schebye Nybegynder
05. juni 2001 - 02:09 #17
Jeg kan klart anbefale dette link, som giver en fyldestgørende beskrivelse af alle faser

http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/109/1/

/Schebye
Avatar billede dennism Nybegynder
05. juni 2001 - 14:20 #18
-- schebye

JEg kan godt se at det er en godt side, men jeg er ikke så godt til engelsk...

Findes der ikke en side som denne, bare på Dansk ?
Avatar billede schebye Nybegynder
06. juni 2001 - 22:47 #19
På dansk kender jeg kun til de allerede nævnte sites

/ Schebye
Avatar billede dennism Nybegynder
07. juni 2001 - 07:43 #20
Da jeg ikke har fået hjælpe til at finde nogle artikler, snupper jeg set mine points!!
Avatar billede francke Nybegynder
14. juni 2001 - 22:05 #21
Avatar billede francke Nybegynder
14. juni 2001 - 22:06 #22
En / for meget efter artikler!!!