Avatar billede telep Nybegynder
27. juni 2007 - 17:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bios update har fejlet - display input out of range

Hey

This is a tricky one!

Jeg har opdateret min bio på mit motherboard (ASUS P4C800 E-DELUXE). Efter update starter windows ikke op.
Da jeg stadig har dette problem (http://www.eksperten.dk/spm/778055/ - kort forklaring herunder)
kan jeg ikke se hvad den skriver ud på skærmen :-(. Jeg kan blot høre et enkelt bip og så sker der ikke mere.

Grunden til at jeg ikke kan se hvad der bliver skrevet ud på skærmen er, at de splash og post screens der bliver vist inden Windows starter, åbentbart ikke passer til min skærm, or something like that... I gamle dage, inden bios update, begyndte skærmen først at virke og vise input når windows var loadet og klar til logon.

Any clues?????
Jeg er helt fucked!!!
Avatar billede telep Nybegynder
27. juni 2007 - 17:19 #1
INFO: Skærmen er LG Flatron L172B og grafikkort er ASUS Radeon 9600 XT.
Avatar billede darrich Novice
28. juni 2007 - 09:22 #2
Har selv prøvet at lægge en bios version på, som ikke virker.
Der er kun en vej, og det er at lægge den gamle version på igen, da du ved, hvad du havde før, så du i det mindste har en pc der virker.
Download og smid den på en diskette og installere den igen.

Hvis du har mod på det så kan du prøve med andre BIOS versioner.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-dk
Klik: Download
Skriv P4C800 i søgefelt til venstre og vælg BIOS i dropdown.
Vælg: P4C800-E Deluxe
Så er du inde på den side, hvor alle drivers i forskellige versioner er til at finde.

Du skal bruge nyeste Afusdos 2.26 BIOS update tool, i kombination med nyeste bios. hvilket nok er den du har prøvet med.
Hvis du bruger ASUSLiveupdate så vær sikker på du har nyeste version.

Selve BIOS version er nyeste 1023
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2007 - 09:31 #3
Må man spørge om hvorfor du fra starten opdaterede din BIOS?
Avatar billede darrich Novice
28. juni 2007 - 14:24 #4
Synes det virker indlysende at han gjorde det for at løse problemet med visning af bios boot inden start af windows.
Avatar billede telep Nybegynder
28. juni 2007 - 22:08 #5
damit - wrong button!

Dit svar skulle have været afvist, da det ikke giver mening at bruge Afusdos, da jeg ikke kan se output fra grafikkort/input på skærmen.
Avatar billede huset Praktikant
29. juni 2007 - 07:18 #6
Så opretter darrich nok en tråd til dig med 200point ?
Avatar billede darrich Novice
29. juni 2007 - 13:24 #7
returnerer gerne pointe, hvis det skal til.

Hvis du har mulighed for det, så sæt en CRT skærm på maskinen, så tror jeg, du kan se, hvad du laver.
Problemet er jo at det nogle gange kræver en BIOS update for understøttelse af nyere skærme m.m.
Avatar billede huset Praktikant
29. juni 2007 - 13:30 #8
Opretter viser jo tydeligt du ikke skulle ha haft dem
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 08:44 #9
Mener nu stadig det er rigtige måde, det jeg skriver, men hey....
Ønsker ikke point hvis spørgsmåls opretter ikke mener jeg skal have dem...
Essensen er jo at hjælpe og få hjælp i dette forum :o)

Har oprettet denne tråd, hvor du kan få point retur telep
http://www.eksperten.dk/spm/785847