Avatar billede torotune Nybegynder
25. juni 2007 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at booste Vista

Hej,

Jeg vil lige høre om der er nogen der har nogle grundlæggende tips til hvordan man får Vista til at opføre sig bare nogenlunde som XP mht. performance.

Jeg er netop købt en Dell Inspiron 6400, 2 GB RAM, 1,7 gHZ med Vista Home Premium. Men synes godt nok man mister tålmodigheden så langsomt den kører. Bare sådan noget med at åbne "Computer" eller Explorer tager rigtig lang tid. Media Player hakker når den skal afspille en DVD eller et filmklip osv. Flot grafik med blanke overflader, men det er træls at leve med den sløve performance..

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller er det et spørgsmål om hvornår der kommer nogle service packs?

Mvh.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2007 - 20:37 #1
Du kan jo starte med at slå al "pornoen" fra - det hjælper en del.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 20:43 #2
ja alt det fancy lir har en pris, nemlig fart.
Avatar billede torotune Nybegynder
25. juni 2007 - 21:11 #3
Hmm.. ja det må sige det gav noget fart efter jeg satte visuelle effekter til "Bedste ydelse", men til gengæld er udseendet også tilbage til 98/ME :-/ Burde en pc med 2 GB RAM og et rimeligt fornuftigt nvidia-kort ikke kunne klare det der visuelle lir?
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 23:27 #4
jo man det der er da for langt ude man det skulle ikke være det mindste problem med din pc... men er det hele tiden den er langsom eller det kun lige omkring opstart??
Avatar billede torotune Nybegynder
02. juli 2007 - 12:20 #5
Ja, jeg synes at den i det hele taget bruger lang tid på at "tænke" når den skal åbne vinduer/programmer og video i media player osv. som ellers ikke plejer at tage så lang tid på min stationære med XP. Opstarten kan jeg godt leve med, og jeg var også inde og fjerne en masse unødvendige opstartsprogrammer.
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2007 - 11:04 #6
Det med at media player lagger...
find en full vista codec package... bare søg på google så skal du nok finde noget. Download vnc til at afspille det i.
du behøver ikke sætte den til bedste ydeævne, men for guds skyld så slå den der lorte bar fra som er ovre i højre side... den suger ca 50% af din CPU.
gå ind i kontrol paneler og "brugerflade" (eller noget i den stil.. er ikke på min vista lige nu) fjern alt det overflødige!... der er alt for meget craph aktiveret.
det skulle give en del :)
Avatar billede torotune Nybegynder
10. juli 2007 - 22:44 #7
Okay, jeg har prøvet at installere den package nu, men hvor finder jeg dette VNC?

Jeg har forresten prøvet at afinstallere den PC Tools firewall jeg har installeret, den åd i hvert fald en stor procentdel af min CPU..! Men nu har jeg kun Windows firewall slået til, kan der anbefales en anden, virker Zone Alarm til Vista endnu, eller er det egentlig nødvendigt med en når jeg også er bag min routers firewall?
Avatar billede screem_brille Novice
10. juli 2007 - 22:51 #8
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. juli 2007 - 22:55 #9
Jeg tror der blev ment VLC i dette tilfælde.

http://www.videolan.org/vlc/

*går igen*
Avatar billede torotune Nybegynder
10. juli 2007 - 23:46 #10
Okay, den der VLC Player er godt nok hurtig om at åbne og afspille! :-)
Avatar billede torotune Nybegynder
17. juli 2007 - 11:51 #11
Jeg siger tak for hjælpen. Er det muligt at ændre på kvaliteten i VLC player? Jeg synes det pixelere billedet, også selvom det er en DVD man afspiller deri.