Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 12:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sættes en command på en Button tilføjet serverside?

Jeg er nybegynder med C#.net og har følgende problem.

Jeg har tidligere haft en
<asp:Button runat="server" OnClick="UpdateButton_Click" ...>

Den kaldte en metode der hed UpdateButton_Click når man klikkede på den.

Nu vil jeg så gerne kunne fjerne denne button, hvis nogle forudsætninger er til stæde... derfor har jeg flyttet knappen ind i min .cs-fil og gør nu således
Updatebutton = new Button();
Updatebutton.Text = "Opdatér antal dokumenter";
Updatebutton.ID = "UpdateButton";
Updatebutton.Command += new CommandEventHandler(this.UpdateButton_Click);
Controls.Add(Updatebutton);

Men der sker intet når man klikker på knappen (jo siden genloader, men metoden bliver ikke kaldt).

jeg har også prøvet med
Updatebutton.Click += new EventHandler(this.UpdateButton_Click);

men det hjalp ikke :(

Gør jeg noget forkert?
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. juni 2007 - 13:13 #1
Ved hvilken hændelse kører den kode du har vist?
(page_load eller anden eventhandler)
Mvh
Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 13:17 #2
Den viste kode kører på hændelsen OnPreRender

Gør det nogen forskel hvornår den kører?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 13:19 #3
Ok. Jeg har nu flyttet koden til OnLoad... og så virker det.

En forklaring er meget velkommen :)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 13:24 #4
Men smid lige et svar uanset :) Så giver jeg dig point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. juni 2007 - 13:24 #5
På det tidspunkt (prerender) er feste overstået, og dine kontrollers "almindelige" events er blevet affyret, og hvis du først indsætter kontrollen i kontroltræet på det tidspunkt, vil frameworket aldrig kunne finde ud af at det er den der er blevet aktiverert.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvs05/html/internals.asp
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms227435(vs.80).aspx
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnaspp/html/aspnet-pageobjectmodel.asp

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. juni 2007 - 13:25 #6
Oki - et svar kommer her :o)
Mvh
Avatar billede martinhrj Nybegynder
25. juni 2007 - 13:58 #7
Mange tak for hjælpen!