Avatar billede firstbase Nybegynder
25. juni 2007 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ZIP-komprimerede Mapper

Hej

Jeg sidder og leder efter det program som bruges til at lave ZIP-komprimerede mapper på f.eks Winxp. jeg er ikke intressert i at høre om hverken WinZip eller WinRAR.

Jeg vil arbejde med det program der ligger i windows som standart men kan ikke finde ud af hvad programmet hedder og hvor den ligger i selve stisystemet.

Det vil glæde mig meget hvis der var en der ville hjælpe mig her

Mange Tak
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 12:55 #1
To disable XP Zip File support,
on the command line:
regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll

To enable it again.
regsvr32 %windir%\system32\zipfldr.dll
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 12:55 #2
og det er ikke mapper, men windows viser dem som virtuelle mapper.
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2007 - 12:57 #3
Sådan oprettes en ZIP komprimeret mappe
Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på et drev eller en mappe.
Peg på Ny i menuen Filer, og klik derefter på ZIP-komprimeret mappe.
Skriv et navn til den nye mappe, og tryk derefter på ENTER.
Du kan genkende de komprimerede mapper på, at der vises en lynlås på mappeikonet.
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2007 - 12:58 #4
Kan selvfølgelig også gøres i stifinder eller direkte på skrivebordet.
Avatar billede firstbase Nybegynder
25. juni 2007 - 13:01 #5
Hej Og tak for den hurtige response

Du har henvist mig til en dll, vil du med det sige at der ikke findes et program jeg kan manipulere med via et script eller applikation?

Jeg er villig til at give dig point for du har svaret på mit spørgsmål men håber du vil dele lidt mere ud af dine viden

Mange tak
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 13:05 #6
hvis du skal manipulere zip filerne, så er jeg ret overbevist om at det integrerede zip "program" ikke kan anvendes, der vil det være helt klart nemmere med commandline versioner af enten winzip eller winrar (det indbyggede program er beregnet til absolut det mest minimale, og ønsker man flere avancerede funktioner skal der 3parts programmer til)
Avatar billede firstbase Nybegynder
25. juni 2007 - 13:09 #7
Hej Screem Brille

Tak for den hurtige hjælp, jeg må se om der findes et program derude som må bruges commercielt også uden den store udgift.

ellers må der være en måde selv at lave et program til at pakke filer med men det er langt over mine evner

Mang tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 13:11 #8
darrich hvis zip integration er deaktivet, så virker dit svar ikke. (og mener heller ikke muligheden findes hvis zip filer er associeret med f.eks winzip eller winrar)
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 13:31 #9
http://www.freebyte.com/fbzip/ er gratis og kan vist det du søger.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2007 - 04:18 #10
zipfldr.dll er en COM DLL og kan selvfølgelig bruges fra andre programmer.

Der er dog ikke meget dokumentation på nettet. Du kan finde noget VB6 kode
på nettet af en MVP ved navn Morcillo.

Hvis du vil bruge en command line utility vil jeg anbefale INFO-ZIP
http://www.info-zip.org/ !
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 11:53 #11
Screem_brille: Du kan fint anvende det indbyggede ZIP til at manipulere med filer. Du kan bare drag and drop ind i mappen i stifinder og åbne mappen og slette nogle filer, hvilket faktisk er ganske smart.

..og nej, klart.. hvis du disabler programmet, så virker programmet jo ikke.
Det samme med anvendelse af Winzip og Winrar med dem som primær association, så er det jo ikke længere det indbyggede, man starter når man klikker på ZIP filer.