Avatar billede ermolenko Nybegynder
25. juni 2007 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Undgå reload af lyd ved sideskift?

Hej!
Er det på nogen måde muligt at undgå, at lyden fra et flashbanner reloader ved side skift (bruger ikke frames).

Det er en børneside med underlægningsmusik, og folkene bag VIL have musikken på, så hold bare igen med lektionerne om at undlade brug af musik på hjemmesider :-)

Jeg synes jeg så et lnik til en guide herinde for nogle uger siden, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen.

/Ermo
Avatar billede alexander_j Nybegynder
25. juni 2007 - 22:36 #1
Hvis du ikke vil bruge frames, iframes og lignende, så kan jeg ikke se nogen måde, hvor du kan undgå at der som minimum kommer hak i musikken ved sideskift.

Kan du ikke lade musikken køre seperat i et popupvindue (selvom jeg også hader popups)?

Hvis ikke så kunne jeg forestille mig en flashcookie der holdt øje med hvor langt musikken er kommet (eller nærmere hvornår den startede) og som sørger for at sætte musikken i gang der hvor den (tidsmæssigt) er kommet til - men som sagt ikke uden hak i lyden.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
25. juni 2007 - 23:47 #2
so = SharedObject.getLocal("kookie");
if (so.data.mytimer != undefined) starttime = so.data.mytimer;
else starttime = 0;

mysound = new Sound();
mysound.attachSound("mysound");
mysound.start( Math.round(starttime/1000) , 100 );

this.onEnterFrame = function() {
    so.data.mytimer = starttime + getTimer();
    so.flush();
}

^^Har leget lidt og lavet en kode der ser sådan her ud.
"mysound" er linkagenavnet på min lydfil fra library.
Avatar billede ermolenko Nybegynder
07. september 2007 - 09:05 #3
Jeg endte med at bruge frames alligevel, men smid et svar, så får du point for dit udmærkede forslag :-)

/Ermo
Avatar billede alexander_j Nybegynder
07. september 2007 - 13:21 #4
Et svar.