Avatar billede krestionsen Nybegynder
24. juni 2007 - 15:55 Der er 3 kommentarer

Lave sql select ud fra checkbox

Jeg har en c# web side, hvor jeg har en masse checkbox'es, som man kan krydse af og ud fra hvad man har krydset af,
så skal der laves en sql select sætning, som går ind i databasen og søger på alle de checkbox'e, som vedkommende har krydset af/er
= true, om der er andre der har krydset det samme af som vedkommende. Hvordan ser jeg hvilke checkboxe der er = true
og laver en sql select sætning ud fra dem?

SELECT * FROM tabel WHERE checkbox1 = true AND checkbox2 = true.
Avatar billede anri Novice
24. juni 2007 - 17:09 #1
Måske kunne du lave en ny kolonne hvor du har et bitmæssigt billede af de valgt checkboxe.
Altså true, true, false, false, false  bliver til 11000..

..så i din uvvælgelse kan du lave en ny bitmæssig værde og sammenligne dem med den bitvis and ("&" tegnet i TSQL)
Avatar billede krestionsen Nybegynder
24. juni 2007 - 17:50 #2
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, har du et eksempel på det?
Avatar billede krestionsen Nybegynder
24. juni 2007 - 18:07 #3
De data som vedkommende afkrydser på web siden bliver gemt i en database og kan man så ikke lave en select sætning, som går ind i databasen og finder dem der er = true og lave en select sætning, som kun søger på dem der er = true, men hvordan laver man sådan en sql sætning?