Avatar billede seamus Nybegynder
23. juni 2007 - 13:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tæl filer i en mappe

Hej eksperter

Jeg skal bruge en funktion i ASP, der kan tælle antallet af filer i en mappe.

På min webserver ligger f.eks. flg. mappe:

C:\web\sitenavn\pics\mappe

Jeg vil gerne via asp kunne tælle, hvor mange filer, der ligger i mappen. Hvis det er muligt, vil jeg også gerne kunne trække filnavne og -typer ud derfra, men det er kun sekundært - det vigtigste er antallet af filer.

Jeg har rodet lidt med FSO, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke.

For den, der kan, er det sikkert nemt, men jeg giver alligevel 100 point :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. juni 2007 - 14:16 #1
<%
Set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

folderspec = "C:\web\sitenavn\pics\mappe"

Set folder = fso.GetFolder(folderspec)
Set foldercollection = folder.Files

Response.Write foldercollection.Count & "<br><br>"

Set Folder = FSO.GetFolder(folderspec)
For Each File In Folder.Files
  Response.Write File.Name & "<br>"
Next
%>
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2007 - 18:56 #2
Du kunne tage et kig på denne hjemmeside, her står det meget fint beskrevet :)

http://www.opfinderen.dk/sites/70/
Avatar billede seamus Nybegynder
12. juli 2007 - 11:12 #3
Hej Begge og UNDSKYLD det sene svar - jeg blev sat på en anden opgave og har holdt lidt ferie :-)

Begge kommentarer har hjulpet med at få løst mit problem - hvis i smider et svar hver, kan i dele point :-)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
12. juli 2007 - 23:59 #4
Det var så lidt :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
13. juli 2007 - 00:07 #5
Svar.
Avatar billede seamus Nybegynder
13. juli 2007 - 00:51 #6
Endnu engang tak :-)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
13. juli 2007 - 16:49 #7
Takker for point