Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2007 - 02:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mssql newid() i mysql

Hey

Jeg har lidt problemer med at finder noget i stil med newid() fra mssql i mysql, jeg køre nyeste version af mysql.
Jeg har forsøgt mig med UUID() men det er lagt fra det samme.
Jeg vil gerne kunne lave en random rækkefølge af mine rows når jeg selecter dem ud, så hvergang jeg selecter dem ud, så er det en ny række følge.. hvad er muligt?

på forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 19:39 #1
SELECT ... ORDER BY RANDOM()

måske
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2007 - 13:00 #2
Hey,tak for din kommentar..
Jeg forsøgte mig med RANDOM, men den funktion havde jeg ikke på min mysql..Jeg fandt frem til "ORDER BY RAND()" så RANDOM må være omdøbt til RAND. Det virker i hvert fald :) opret et svar, så får du dine points :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2007 - 13:00 #3
http://www.petefreitag.com/item/466.cfm

Select a random row with MySQL:

SELECT column FROM table
ORDER BY RAND()
LIMIT 1

Select a random row with PostgreSQL:

SELECT column FROM table
ORDER BY RANDOM()
LIMIT 1
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2007 - 16:29 #4
Det var nok bare mig der huskede forkert.

Men det er teknikken man bruger på MySQL.

Og et svar.