Avatar billede marville Nybegynder
22. juni 2007 - 18:15 Der er 2 kommentarer

combobox prædefineret valg

Jeg har aldrig brugt Combobox'es - men det er alligevel lykkes mig at få noget til at virke! Og så gik det galt!!
Here goes:
Jeg har en liste på ca. 20 labels, i min combobox og ønsker at vælge label nr. 4 som default.
Det kan jeg ikke umiddelbart gennemskue hvordan jeg gør. En anden ting er, at jeg gerne vil vide værdien. Det kan jeg teoretisk godt. Men istedet for at min trace skriver ([3]) el. lign. skriver den (Peter), som labelen indeholder. Er det ikke ligesom alm. arrays, at man kan bede om værdien og ikke navnet. Og hvordan gør jeg det her? Ja, 2 spørgsmål i et (måske)
men det har samme relation - så jeg håber det går. Tak på forhånd!
Avatar billede anri Novice
22. juni 2007 - 22:10 #1
Hvilket programmeringssprog / hvilken platform snakker vi om?
Avatar billede marville Nybegynder
22. juni 2007 - 23:49 #2
Jeg er i tvivl om at mit spørgsmål er havnet det rigtige sted - og forsøger at genåbne det, det rigtige sted.