Avatar billede jan2001 Nybegynder
22. juni 2007 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Finde celle/kolonne med største værdi

Jeg har en database med rækker, der indeholder fem felter:

navn, point1, point2, point3, point4

Jeg skal finde ud af hvilken celle, der har den største værdi, altså cellens navn.

Hver celle har nemlig en billedfil, som skal vises i steden for pointene.
Avatar billede fennec Nybegynder
22. juni 2007 - 11:09 #1
Det er nemmer at gøre i dit program (PHP, NET eller hvad du nu bruger)
Avatar billede jan2001 Nybegynder
22. juni 2007 - 11:24 #2
Jeg bruger mest ASP, men PHP gør ikke noget. Min server kan begge dele.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
22. juni 2007 - 21:08 #3
lukker her og opretter spørgsmål i asp-forum

http://www.eksperten.dk/spm/784472
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 19:54 #4
Du kan finde den højeste værdi med:

SELECT GREATEST(MAX(point1),MAX(point2),MAX(point3),MAX(point4))
FROM tabel

og du kan formentligt finde det du kalder celle via den SQL som subquery, men
det er ikke helt klart for mig hvad du mener med celle. Det er ikke et regneark.

Vil du finde det navn som har den højeste værdi ?

SELECT navn
FROM tabel
WHERE GREATEST(point1, point2, point3, point3) = (SELECT  GREATEST(MAX(point1),MAX(point2),MAX(point3),MAX(point4)) FROM tabel)