Avatar billede coolyo Nybegynder
22. juni 2007 - 09:55 Der er 6 kommentarer

Ajax - javascript

Hvad skal til for javascript der bliver echo'et i php script gennem ajax virker ?

som i kan se på under menu punktet venner -> bajere og biler så er der en tom div ude til venstre for alt teksten, den div indeholder en simpel alert, men bliver aldrig udført. http://www.coolyo.org/medieskolen/

Men alert boksen popper op hvis du går direkte til bajere og biler
http://www.coolyo.org/medieskolen/bajere_og_biler.php

Det har noget med Ajax at gøre ?

Håber i kan hjælpe :) på forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2007 - 10:32 #1
Jeg tror desværre ikke, den kan køre, når du henter det med Ajax. Hvis du kan få noget andet til at kalde den, evt. som funktion, så måske. Hvad skal det da bruges til? Skal det i sidste ende være en alert eller noget helt andet?
Avatar billede coolyo Nybegynder
22. juni 2007 - 10:48 #2
Som du kan se på alle de andre sider, så kører der en voxpop i venstre side, men ville gerne sætte det ind som swfobject istedet for på standard vis.
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2007 - 11:20 #3
Hvad med noget:
eval(etellerandet.getElementsByTagName("script")[0].textContent);
?
Avatar billede coolyo Nybegynder
22. juni 2007 - 11:27 #4
min ajax.js ser således ud:

function makeObject(){
  var x = null;
  if (window.ActiveXObject) {
      x = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
  } else if (window.XMLHttpRequest) {
      x = new XMLHttpRequest();
  }
  return x;
}
var request = makeObject();
var the_content;
function check_content(the_content){
  request.open('get', the_content);
  request.onreadystatechange = parseCheck_content;
  request.send('');
}
function parseCheck_content(){
  //if(request.readyState == 1){
  //  document.getElementById('content_middle').innerHTML = 'Loading...';
  //}
  if(request.readyState == 4){
      var answer = request.responseText;
      document.getElementById('content_middle').innerHTML = answer;
  }

Har prøvet med eval omrking answer, eval omrking request.responseText men ingen af delene virker...
Avatar billede w13 Novice
22. juni 2007 - 11:35 #5
evt.:
eval(answer.getElementsByTagName("script")[0].textContent);
Dvs. efter at du har defineret answer, naturligvis. Se om det virker.
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2007 - 15:19 #6
<ole>

"Det har noget med Ajax at gøre ?" >> Nej ... det, du har gang i, har intet med AJAX at gøre. Prøv at læse kommentaren her: http://www.eksperten.dk/spm/784430#rid6785442

innerHTML har _aldrig_ været valid i nogen somhelset standard - og bliver det heller ikke.
Ydermere er innerHTML komplet ubrugelig i forbindelse med X(HT)ML. Hvis din browser virkelig understøttede XHTML korrekt (hvad ingen browser på markedet gør idag), ville den gå ned med et hult suk og en XML-fejl ved brug af innerHTML.

Det samme kan siges om 'swfobject' ... skræmmende invalid kode!  :o|

/mvh
</bole>