Avatar billede florint Nybegynder
21. juni 2007 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Generelt om netværksprintere og porte

Hej,
Jeg sidder og skal udskrive på en printer som er tilsluttet en pc på en anden ip adresse ude i byen.
Det driller af pommeren til. Hvis jeg prøver at tilføje printeren på den pc jeg vil udskrive fra via muligheden netværksprinter på adressen \\80.xx.xx.xx\ får jeg vist printerne på fjernpc som jeg skal, men når jeg så vil klikke næste så får jeg følgende besked:
Windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. Enten blev printernavnet skrevet forkert, eller forbindelsen til serveren for den angivne printer er blevet afbrudt. Klik på hjælp....
Der eråbnet for router, der er ingen firewall....jeg er løbet tør for ideer.
HJÆÆÆÆLP ! :-)
Forøvrigt - hvilke porte er nødvendige at åbne i en router for at kunne printe over et netværk?
Det er win xp pro til winxp home.
Mvh
Avatar billede nva Praktikant
22. juni 2007 - 07:58 #1
Det nemmeste er måske at bruge dette http://www.printeranywhere.com/
Avatar billede florint Nybegynder
22. juni 2007 - 09:45 #2
Hej
Dutter ikke....har prøvet men den kan ikke overføre 3 dokumenter til 3 printere på en gang direkte fra det program der skal lave dok.

Men tak for forslaget.
Mvh
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2007 - 13:55 #3
Dit problem skyldes sandsynligvis de ikke har samme workgroup. Vælg egenskaber på denne computer, vælg fanebladet computernavn, og sæt workgroupnavnene ens.
Sørg for at fil og printer deling er slået til på begge maskiner under netværk.
Avatar billede florint Nybegynder
25. juni 2007 - 15:58 #4
Workgroup? Når de står på hver sin eksterne IP?
Mvh
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 12:09 #5
beklager, lidt for hurtig...

Under printer egenskaber under fanen avanceret kan du sætte op om du sætter i kø lokalt (start af overførsel til printer ved første side klar, eller sidste side klar) eller skrive direkte til printeren.

Når du skriver ude i byen, så lyder det til, at det er over internettet.
Hvis det er det så kan det være ISP udbyderens som ikke har anvendt port åben. Alternativt i router i modtager enden at der ikke er åbent for trafik.
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 12:09 #6
Prøv at rod lidt med printer egenskaber først om se om det ændrer noget.
Avatar billede florint Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:32 #7
lukker - intet har hjulpet
Men tak for forslag