Avatar billede bo Nybegynder
21. juni 2007 - 20:37 Der er 2 kommentarer

Hvilke RAM passer bedst til K7S5A Pro ver. 5.0

Jeg er lidt i tvivl om hvilke RAM der passer bedst til mit K7S5A Pro ver. 5.0 bundkort.

Hvilke RAM vil i anbefale..?

Er det rigtigt forstået at bundkortet max understøtter op til 1GB RAM...?

Jeg har tænkt mig at købe enten 512MB RAM eller 1GB RAM.
Dvs. så jeg ialt har 1GB RAM.

Jeg kører lige nu med Kingston PC3200 DDR RAM 512MB, 400 MHz, 184-pins(KVR400X64C3A/512)
Men når RAM'en sidder i DDR slot 1 på bundkortet vil computeren ikke starte op, den genstarter bare hele tiden.
Når RAM'en sidder i DDR slot 2 er der ingen problemer.

Hvad tror I der er problemet..?

Mvh Bo
Avatar billede huset Praktikant
22. juni 2007 - 07:30 #1
Dit bundkort understøtter som du selv er inde på 1GB på PC133 / PC100 DDR SDRAM. Du har 2 sokler at gøre godt med, så jeg ville tage 2x 512MB PC133 moduler.
Grunden til den bavler med RAM i sokel ét er fordi du ved anvendelsen af én blok skal sætte den i DIMM 2. Det er ret normalt ;)

Mit forslag:
2x disse http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202226
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2007 - 07:23 #2
Feedback tid???