Avatar billede coolyo Nybegynder
21. juni 2007 - 14:22 Der er 11 kommentarer

javascript problem

Hej eksperter

Er meget dårlig til at formulere mig, og vil gerne forklare problemmet bedre end det er, bare bed om det.

hvordan kan det være, at når jeg echo'er:

<?php
echo '
<script language="javascript" type="text/javascript">
  alert("agaga");
</script>
';
?>

så viser den kun alert hvis jeg går direkte til filen, og ikke når den bliver included via ajax...

håber nogle kan hjælpe :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:26 #1
Kan det have noget at göre med at blander clientside og serverside sprog?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:27 #2
Pröv at skriv den i html'en istedet. Altså uden at lave et serverkald via PHP.
Avatar billede coolyo Nybegynder
21. juni 2007 - 14:31 #3
php scriptet hedder alert.php og alert boksen bliver vist når jeg går direkte til alert.php i browseren, men bliver ik vist når alert.php vises igennem en include i et andet php script, som bliver kaldt igennem ajax.
Avatar billede coolyo Nybegynder
21. juni 2007 - 14:32 #4
du kan se det på: http://www.coolyo.org/medieskolen/

klik på Bajere og biler under Venner

så vises alert boksen ikke... men gør den hvis du går til den direkte:

http://www.coolyo.org/medieskolen/bajere_og_biler.php
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:33 #5
Nej, men hvis du kalder på det gennem PHP, bliver den garanteret vist.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:35 #6
Det er jo netop det der er forcen ved AJAX, at ikke skulle spörge serveren (reloade siden) hele tiden.
Avatar billede coolyo Nybegynder
21. juni 2007 - 14:38 #7
som du kan se, er menuen flash. Linksne er: java script:check_content('page.php?content=bajere_og_biler');

page.php er bare et par if'er som tilføjer ".php" efter bajere_og_biler og derefter checker om filen eksistere, hvis den eksistere includer den bajere_og_biler.php

og det hele bliver gjort igennem ajax, for kun at opdatere content_middle uden at hele siden blinker og derved ødelægger flash animationen i menuen.
Avatar billede dkfire Nybegynder
21. juni 2007 - 18:02 #8
Jeg tror ikke det har noget med din php kode at gøre, men nærmere noget med javascript at gøre. Kan tyde på at dit javascript ikke bliver kørt når du lægger indholdet i din side. Men det kan også være en mulighed at noget af det andet javascript ud har på siden  ikke tillader en alert box.

Prøv at spørge i javascript sektionen i stedet, kan være der er nogen der som kan hjælpe dig.
Avatar billede dkfire Nybegynder
21. juni 2007 - 18:04 #9
Husk lige at lukke dit andet spørgsmål hvis du har fået løs dit problem der, dog ligner de hinanden meget.
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
21. juni 2007 - 21:47 #10
Du kunne måske prøve at hente dit JavaScript, og sætte det ind i funktionen eval(), som så eksekvere strangen, som var det et script, efter du har hente noget med Ajax.
Avatar billede coolyo Nybegynder
22. juni 2007 - 09:50 #11
Jeg prøver løkken i javascript forumet :) tak for hjælpen tho.