Avatar billede cogitans Nybegynder
21. juni 2007 - 12:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i evetLog

Jeg har lavet følgende:

protected void Application_Error(Object sender, EventArgs e)
        {
            //create the message to be stored in the applications log
            string strMessage="**************************************************"
            + "\nURL: \n http://localhost/" + Request.Path
            + "\nMESSAGE: \n " + Server.GetLastError().Message
            + "\nSTACK TRACE: \n" + Server.GetLastError().StackTrace
            + "**************************************************";
            Server.ClearError();

            //Check if the eventlog exists. If not then create it
            string strLogName="Application";
            if(!EventLog.SourceExists(strLogName))
            {
                EventLog.CreateEventSource(strLogName, strLogName);
            }

            //create the LogRequestobject and insert the message
            EventLog logAppl=new EventLog();
            logAppl.Source=strLogName;
            logAppl.WriteEntry(strMessage, EventLogEntryType.Error);
        }

som gerne skulle skrive en fejl i eventlog'en, når der opstår en fejl. Jeg har så manuelt forårsaget en Exception, som får IE til at gå ned. Men hvor finder jeg så fejlbeskrivelsen inde i Event Viewer?
Avatar billede cogitans Nybegynder
21. juni 2007 - 12:15 #1
Metoden har jeg skrevet inde i global.asax
Avatar billede mh6000 Nybegynder
21. juni 2007 - 12:27 #2
Den burde jo så ligge i Application loggen. ??
Er du sikker på at du får skrevet til logen. ie kaldt metoden??
Avatar billede cogitans Nybegynder
21. juni 2007 - 14:06 #3
Næh, det er jeg ikke sikker på. Jeg laver blot en exception manuelt, som jeg ikke catch'er. Så burde den vel aktivere Application_Error-metoden?
Avatar billede cogitans Nybegynder
21. juni 2007 - 15:06 #4
Ah, metoden skulle skrives inde i html'en istedet for i codebehinden.