Avatar billede scooter Nybegynder
30. november 1999 - 09:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Syntaksfejl grundet apostrof i textarea

Hvis jeg i mit textarea bruger apostrof, opfatter serveren det som asp-tag - kan jeg ændre på det? og hvordan?
Avatar billede ij Nybegynder
30. november 1999 - 10:23 #1
teksstreng = replace(request.form("textareanavn"),"'","''")
Avatar billede pingo Nybegynder
30. november 1999 - 10:26 #2
Ja.

Prøv lige at skrive et apostrof tegn - et det sådan et ' - så skal du bare skifte det ud med 2 stk. - så laver ASP'en ingen fejl - altså:

Tekst = Replace(Tekst,"'","''")
Avatar billede scooter Nybegynder
30. november 1999 - 10:35 #3
Ja, det er sådan et: ' :o) Men jeg bruger allerede en <%=Replace(RS("ProdBeskr")&"", vbCrLf, "<BR>")%>-sætning - kan det kombineres?

//scooter
Avatar billede pingo Nybegynder
30. november 1999 - 10:37 #4
Ja.

Replace(Replace(RS("ProdBeskr")&"", vbCrLf, "<BR>"),"'","''")
Avatar billede pingo Nybegynder
30. november 1999 - 10:37 #5
Hov jeg manglede et '

Her:

Replace(Replace(RS("ProdBeskr")&"", vbCrLf, "<BR>"),"'","''")
Avatar billede pingo Nybegynder
30. november 1999 - 10:38 #6
Det var satans - der kommer kun et med - men der skal være to '' i den sidste "".
Avatar billede ij Nybegynder
30. november 1999 - 10:40 #7
Ja der er vist nogle aspkodere på eksperten der lige må få optimeret lidt der ;-)))))
Avatar billede lange Nybegynder
30. november 1999 - 14:23 #8
Problemet for Eksperten er jo at to ' efter hinanden opfattes som et ' ... jvf jeres svar ;)
Avatar billede andymax Nybegynder
30. november 1999 - 16:45 #9
Hvad med :
<textarea><%= Server.HTMLEncode(rs("MyCol")) %></textarea>
Avatar billede pingo Nybegynder
20. december 1999 - 14:06 #10
var det ikke snart muligt at få lukket denne?
Avatar billede pingo Nybegynder
04. januar 2000 - 12:07 #11
øhhh - Scooter - er du vågen eller noget?
Avatar billede scooter Nybegynder
04. maj 2000 - 15:18 #12
Tak allesammen :o) Jeg har haft vanvittig travlt i den sidste tid grundet jobskifte - men er atter tilbage :o)