Avatar billede joe_dalton Nybegynder
20. juni 2007 - 16:13 Der er 2 kommentarer

Udprint af billeder på flere sider

Hej Experter! :D

Jeg har brug for noget expertise og vender mig defor til jer.

Jeg skal lave en webfunktion så jeg kan printe forskellige billedeserier ud. Nærmere forklaret så har jeg f.eks en billedeserie på 10 kolonner gange 8 rækker som skal printes ud. Der skal kun være 3 eller 4 billeder i hver kolonne
på A4 siden og det samme skal gælde for rækkerne f.eks. På den måde får jeg 3 x 3 A4 sider som jeg så kan samle og have min billedeserie printet stort ud.

Hvad ville i forslå?

Jeg er selv kommet frem med en idé om at man kan regne ud hvor mange pixels der er på hver A4 side og ud fra det smide det hele ud i én stor HTML side som så deler sig selv op når man printer.

Er der en lettere måde?

På forhånd tak

_Kalle
Avatar billede zaknafein Praktikant
21. juni 2007 - 18:11 #1
Hvis jeg skulle styre noget præcist på udprint, ville jeg bruge en pdf-sdk til at dynamisk generere pdf'er.

I PDF kan du styre hvordan tingene skal printes, men det er noget rigtigt bøvl at prøve at styre noget nemmem browserens print!
Det afhænger her meget af brugerens printer opsætning.
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
22. juni 2007 - 09:26 #2
De er vel ikke helt gratis?